ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА
Основи педагогіки
3. Теорія і методика виховного процесу
3.1. Суть процесу виховання
Запитання. Завдання
2. Доведіть, що процес виховання відрізняється від процесу навчання. Вкажіть, що між ними спільного.
3. Чому об’єктивні і суб’єктивні суперечності є рушійними силами процесу виховання?
4. Чи можна змінювати послідовність етапів виховання? Чому?
5. Чим організація самовиховання школярів відрізняється від роботи зі студентами?
6. Визначте рівень вашої вихованості і намітьте програму
7. Які критерії вихованості є найголовнішими? Чому?
Література
Алексюк А. М. Педагогіка вищої школи. – К., 1998.
Бех І. Д. Особистісно зорієнтоване виховання: науково-методичний посібник. – К., 1988.
Вишневський О. Сучасне українське виховання: Педагогічні нариси. – Львів, 1998.
Галузинський В. М., Масленнікова Н. П. Самовиховання та самоосвіта школярів. – К., 1969.
Кухарев Н. В. На пути к профессиональному совершенству. – М., 1990.
Натанзон Э. Ш. Трудный ученик и педагогический коллектив. – М.,
1984.
Сухомлинський В. О. Сто порад учителю// Сухомлинський В. О. Ви брані твори: У 5-ти т. – Т. 2.
Фіцула М. М. Методика попередження і подолання педагогічної занедбаності учнів загальноосвітніх шкіл. – Ужгород – Тернопіль, 2002.
Шилова M. П. Изучение воспитанности школьников. – М., 1982.
Запитання. Завдання – Суть процесу виховання - Довідник з психології
Схожі записи:
Методи психології – ПРЕДМЕТ, ЗАВДАННЯ, МЕТОДИ І ГАЛУЗІ ПСИХОЛОГІЇ ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК ПРЕДМЕТ, ЗАВДАННЯ, МЕТОДИ І ГАЛУЗІ ПСИХОЛОГІЇ Методи психології Методи психології доцільно розділити на дві групи: – пізнавальні (дослідницькі) методи; – методи активного...
Сутність темпераменту – Темперамент – Психологія індивідуальності ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 5. Психологія індивідуальності 5.1. Темперамент Поведінка людини залежить не тільки від соціально зумовленої спрямованості її особистості, а й від специфіки її природної...
Освоєння діяльності – Психологічні основи діяльності людини ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 2. Особистість у діяльності і спілкуванні 2.1. Психологічні основи діяльності людини 2.1.3 Освоєння діяльності Освоєння діяльності відбувається через освоєння дій, за допомогою...
Правове виховання – Мета, завдання і основні напрями виховання ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 3. Теорія і методика виховного процесу 3.3. Мета, завдання і основні напрями виховання 3.3.5 Правове виховання Одним з аспектів усебічного...
Логіка і методи педагогічних досліджень – Педагогіка як наука ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 1. Загальні засади педагогіки 1.1. Педагогіка як наука 1.1.4 Логіка і методи педагогічних досліджень Педагогіка як наука може розвиватися лише...
Спілкування як основа життєдіяльності людей та їхньої взаємодії – ПРЕДМЕТ І ЗАВДАННЯ КУРСУ ЕТИКА ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Лекція 1 ПРЕДМЕТ І ЗАВДАННЯ КУРСУ Спілкування як основа життєдіяльності людей та їхньої взаємодії Щоб зрозуміти наукову природу спілкування, можна скористатися підходами,...
Сутність і структура процесу навчання – Процес навчання ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 2. Теорія освіти і навчання (дидактика) 2.3. Процес навчання Процес навчання за своєю сутністю є рухом учня шляхом пізнання від...
Теорія і експеримент у психологічній практиці – Методологічні аспекти психології ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 1. Психологія як наука 1.3. Методологічні аспекти психології 1.3.3 Теорія і експеримент у психологічній практиці З розширенням та ускладненням спектра практичних завдань...
Основні підходи до визначення історичних етапів розвитку психологічної науки – РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ ЯК НАУКИ ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ ЯК НАУКИ Основні підходи до визначення історичних етапів розвитку психологічної науки Вживання слова “психологія” (від давньогрецьких слів “psyche” (душа) і...
Типи експериментів у психології. Експеримент і квазіексперимент – ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ Тема 8. Типи експериментів у психології. Експеримент і квазіексперимент Виокремлюють кілька основ класифікації експериментів у психології. Це, по-перше, віднесеність експериментів до певної галузі...
Предмет дидактики – Дидактика як наука ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 2. Теорія освіти і навчання (дидактика) 2.1. Дидактика як наука Передавання знань, умінь, навичок, способів пізнавальної діяльності підростаючим поколінням почалося...
Етика усного ділового спілкування з іноземцями. Знайомство – ЕТИКА ТА ЕТИКЕТ У ДІЛОВОМУ СПІЛКУВАННІ З ІНОЗЕМЦЯМИ ЕТИКА ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Лекція 13 ЕТИКА ТА ЕТИКЕТ У ДІЛОВОМУ СПІЛКУВАННІ З ІНОЗЕМЦЯМИ Етика усного ділового спілкування з іноземцями. Знайомство Особливості ділового усного спілкування проявляються...
Сутність психічних станів – ПСИХІЧНІ СТАНИ ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК ПСИХІЧНІ СТАНИ Сутність психічних станів Важливість вивчення психічних станів пояснюється тим, що від їхньої зміни залежить ефективність поведінки й діяльності. Особливо це...
Поняття виховного впливу – ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ВИХОВАННЯ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник Розділ 4 1 ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ВИХОВАННЯ 1.4. Поняття виховного впливу З точки зору сучасної психології одиницею виховного процесу як процесу взаємодії...
Фрустраційні емоції – ЕМОЦІЇ ТА ПОЧУТТЯ ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК ЕМОЦІЇ ТА ПОЧУТТЯ Фрустраційні емоції Поняття “фрустрація” (від лат. frustratio – розлад (планів), катастрофа (задумів, надій)) використовують у двох значеннях: а) акт...
Міжособистісні стосунки в колективах – Міжособистісні стосунки в групах ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 2. Особистість у діяльності і спілкуванні 2.4. Міжособистісні стосунки в групах 2.4.2 Міжособистісні стосунки в групах (колективах) Особливості міжособистісних стосунків у групах...
Запитання. Завдання – Формування творчої особистості ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 1. Загальні засади педагогіки 1.2. Формування творчої особистості Запитання. Завдання Охарактеризуйте роль спадковості, середовища і виховання у формуванні особистості людини....
Функції та структура спілкування – Спілкування ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 2. Особистість у діяльності і спілкуванні 2.2. Спілкування 2.2.2 Функції та структура спілкування Потреба у спілкуванні є первинною потребою людини. Завдяки спілкуванню...
Генетичні, вікові й статеві особливості особистості – БІОПСИХІЧНА І МЕНТАЛЬНО-ПСИХІЧНА ПІДСТРУКТУРИ ОСОБИСТОСТІ ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК БІОПСИХІЧНА І МЕНТАЛЬНО-ПСИХІЧНА ПІДСТРУКТУРИ ОСОБИСТОСТІ Генетичні, вікові й статеві особливості особистості Біопсихічна підструктура особистості формується з очевидною перевагою біологічного. Не будемо вдаватися...
Вікові особливості морального виховання – ПСИХОЛОГІЯ МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ Педагогічна психологія: навчальний-методичний посібник Розділ 4 2 ПСИХОЛОГІЯ МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ 2.2. Вікові особливості морального виховання Для педагогічної психології важливо визначити ті завдання морального виховання...
Види уяви – УЯВА ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК УЯВА Види уяви Уяву кожної людини можна охарактеризувати за різними ознаками. Насамперед уяву людини можна поділити на різні види. За характером продуктивності...
Метод – Методи і форми виховання ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 3. Теорія і методика виховного процесу 3.4. Методи і форми виховання Виховання як цілеспрямований процес здійснюється певними шляхами, тобто методами,...
Взаєморозуміння та його рівні – ВЗАЄМОДІЯ ТА ВЗАЄМОРОЗУМІННЯ В КОНТЕКСТІ ЕТИКИ ТА КУЛЬТУРИ ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ ЕТИКА ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Лекція 5 ВЗАЄМОДІЯ ТА ВЗАЄМОРОЗУМІННЯ В КОНТЕКСТІ ЕТИКИ ТА КУЛЬТУРИ ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Взаєморозуміння та його рівні Якби люди були однаковими, проблема розуміння...
Фізіологічні основи і зовнішні вияви психічних станів – ПСИХІЧНІ СТАНИ ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК ПСИХІЧНІ СТАНИ Фізіологічні основи і зовнішні вияви психічних станів Психічні стани мають рефлекторну природу. При цьому одні з них, безумовно-рефлекторного походження, наприклад,...
Запитання. Завдання – Психологія особистості ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 2. Особистість у діяльності і спілкуванні 2.3. Психологія особистості Запитання. Завдання 1. У чому полягають відмінності між поняттями “людина”, “індивід”, “особистість”, “індивідуальність”?...
Планування експерименту – ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ Тема 6. Планування експерименту Під плануванням експерименту в психології розуміють забезпечення умов його проведення у відповідності із бездоганним експериментом. Логіка планування базується на...
Що означає мовленнєве спілкування або вербальна комунікація – ВЕРБАЛЬНІ ЗАСОБИ СПІЛКУВАННЯ ТА МОВЛЕННЄВИЙ ЕТИКЕТ ЕТИКА ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Лекція 8 ВЕРБАЛЬНІ ЗАСОБИ СПІЛКУВАННЯ ТА МОВЛЕННЄВИЙ ЕТИКЕТ Що означає мовленнєве спілкування або вербальна комунікація Мовленнєве спілкування – засіб, у якому як...
СТАРОДАВНІЙ СХІД І ПСИХОЛОГІЯ – ВИНИКНЕННЯ І РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ В КРАЇНАХ СХОДУ Історія психології: навчальний посібник РОЗДІЛ І. ВИНИКНЕННЯ І РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ В КРАЇНАХ СХОДУ Приводом для написання даного розділу прислужився той факт, що всі підручники, навчальні...
Запитання. Завдання – Методи, форми і засоби навчання ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 2. Теорія освіти і навчання (дидактика) 2.4. Методи, форми і засоби навчання Запитання. Завдання Розкрийте зв’язок між словесними, наочними і...
Збори як форма прийняття колективного рішення – КОЛЕКТИВНЕ ОБГОВОРЕННЯ ДІЛОВИХ ПРОБЛЕМ ЕТИКА ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Лекція 11 КОЛЕКТИВНЕ ОБГОВОРЕННЯ ДІЛОВИХ ПРОБЛЕМ Збори як форма прийняття колективного рішення Досить поширеною формою колективного обговорення ділових проблем є збори, що...
Структура характеру – Характер – Психологія індивідуальності ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА 5. Психологія індивідуальності 5.2. Характер 5.2.2 Структура характеру Повсякденне життя засвідчує надзвичайно велику складність і багатогранність характеру. Вчені, які його досліджують, нарахували...
Норми поведінки керівника – МОРАЛЬНА КУЛЬТУРА СПІЛКУВАННЯ ТА СЛУЖБОВИЙ ЕТИКЕТ ЕТИКА ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ Лекція 6 МОРАЛЬНА КУЛЬТУРА СПІЛКУВАННЯ ТА СЛУЖБОВИЙ ЕТИКЕТ Норми поведінки керівника Звичайно, усі працівники повинні мати загальну культуру, інтелект, порядність. Але особливе...
Запитання. Завдання – Дидактика як наука ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА Основи педагогіки 2. Теорія освіти і навчання (дидактика) 2.1. Дидактика як наука Запитання. Завдання Розкрийте зв’язки між компонентами предмета дидактики і доведіть,...
РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ ВІД АНТИЧНОСТІ ДО XIX СТОЛІТТЯ – РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ В ЗАРУБІЖНИХ КРАЇНАХ Історія психології: навчальний посібник Розділ 4. РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ В ЗАРУБІЖНИХ КРАЇНАХ 4.1. РОЗВИТОК ПСИХОЛОГІЇ ВІД АНТИЧНОСТІ ДО XIX СТОЛІТТЯ Нижче подані деякі “відсутні скельця” загальної...
Поняття уваги – УВАГА ПСИХОЛОГІЯ НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК УВАГА Поняття уваги Усі великі психологічні напрями неминуче виходили на проблему уваги, намагаючись описати коло явищ, які становлять це поняття, і розкрити...