ПСИХОЛОГІЯ ТА ПЕДАГОГІКА
Основи педагогіки
2. Теорія освіти і навчання (дидактика)
2.1. Дидактика як наука
2.1.2 Зв’язок дидактики з іншими науками
Дидактика має тісні зв’язки з багатьма науками. Передусім вона грунтується на педагогічній психологи, яка досліджує розвиток особистості у процесі навчання, психологічні основи навчання і виховання учнів, розкриває психологічні особливості розвитку процесів відчуття і сприймання, пам’яті, мислення, волі, емоцій, шляхи формування інтересів і мотивів, нахилів, здібностей
Шкільна гігієна допомагає дидактиці підібрати методи і засоби правильної організації педагогічної праці вчителя і навчальної діяльності школярів, запобігання перевантаженню учнів.
Важливі та різнобічні зв’язки має дидактика з теорією виховання. Вона використовує загальні
Оскільки дидактика вивчає закономірності спілкування між учнями і вчителями, вона пов’язана із соціологією.
З кібернетики дидактика використовує знання про теорію управління педагогічними процесами, передусім управління процесом навчання.
Дидактика тісно пов’язана з методиками викладання окремих предметів. Методики є спеціальними дисциплінами педагогіки. Вони вивчають проблеми навчальних предметів (наприклад, методики викладання математики, фізики, хімії тощо). Водночас методики використовують здобутки дидактики як основу для вирішення конкретних проблем.