РОЗДІЛ 2. ТЕКСТ
§ 6. Абзац
Пояснення
Текст можна поділити на абзаци. Абзац містить одне або кілька речень, зв’язаних між собою за змістом. Абзаци також пов’язані за змістом. Кожний абзац починається з нового рядка. Кожен текст можна поділити на частини (абзаци), дібрати до них назви та скласти план тексту. План допомагає висловлювати думки послідовно, не пропустити чогось важливого.
61. Минуло тепле літо. Настала осінь.
Пожовкли дерева. Вітер зривав з них зів’яле листя і кружляв ним над лісом. Листя опадало на землю
63. 1. Неможливість відльоту у вирій.
2. Люди доглядають бідолашного птаха.
3. Нова зустріч із лебедями.
64. То була така урочиста ніч, коли повітря аж дзвеніло радісною тишею.
Усі поснули. Спершу тато – читав Любі казочку, але так і не дочитав. Тоді Люба заснула, і аж тоді мама. Заснув навіть кіт Степан, мрійливо згорнувшись калачиком на підвіконні. (“Сонячні дні домовичка Мелетія”, Іван Андрусяк).
65.
Квач
Гравці розміщуються на майданчику. Усі гравці лічилкою обирають квача – того, хто ловитиме інших учасників. За сигналом квач намагається догнати когось
66.
Інструкція з виготовлення поросяти із пластиліну
Візьми пластилін рожевого кольору. Кожну частину, крім ніжок і хвостика, потрібно буде розігріти між долонями і скатати у кульки. Для тулуба скатай найбільшу кульку. Для голови скатайменшу кульку. Для вушок скатай дві невеличкі кульки та розплющ їх. Для рильця скатай невеличку кульку, трішки притисни і зроби гострим краєм стеки дві дірочки. Для ніжок і хвостика зроби п’ять пластилінових ковбасок. Хвостик скрути у бублик. Акуратно з’єднай деталі. Гострим краєм стеки зроби очі. Порося готове.
67.
Піжмурки
У піжмурки грає декілька дітей. Спочатку вони збираються та вирішують, хто буде шукати, а хто – ховатися. Потім той, хто шукає, стає та заплющує очі і повільно рахує до десяти. Коли він прорахував і всі інші учасники сховалися від нього, то він іде шукати. Той, кого знайдуть першим, стає шукачем.
Пояснення
Листування – один із видів письмового спілкування.
Деякі правила листування:
1) вчасно відповідати на листи;
2) дбати про почерк, охайність в оформленні листа;
3) писати ввічливо, доброзичливо, з повагою до адресата;
4) дотримуватися композиції листа (початку, основної частини, закінчення);
5) домагатися стислості, конкретності та виразності;
6) ставити розбірливий підпис, число.
Запам’ятайте! Неправильно: ми переписуємося. Правильно: ми листуємося.
Неправильно: почтовий ящик. Правильно: поштова скринька.
Неправильно: я не получаю пісєм уже декілька неділь.
Правильної я не отримую листів уже декілька тижнів.
Неправильно: заказне письмо. Правильно: рекомендований лист.
68.
Дорогі мої бабусю і дідусю!
Сьогодні в нашій школі свято. До нас приїхали діти з Луганська. Вони побували і в нашому класі. Розповіли про свою місцевість, про свою школу.
Учні нашого класу розказали, як ми охороняємо живу природу, показали гостям живий куточок. Їм дуже сподобався кролик Феня.
Дорога бабусю, приїжджайте до нас у гості. Я вам покажу нашого кролика.
До побачення.
Ваша онучка Даринка
10.10.2014 р.
69. Адреса відправника, індекс
Куніцина Катерина Олексіївна
Вул. Леніна, буд. 10, кв. 17
М. Алчевськ
Луганської області
94200
Адреса одержувача, індекс
Овчаренко Любомир Миколайович
Вул. Паркова, буд. 38, кв. 25
М. Трускавець
Львівської області
82200
Пояснення
Пригадайте! Той, хто пише листа, називається адресант, а той, кому пишуть, – адресат.
71.
Дорогий дідусю!
Щиро вітаю тебе з днем народження! Бажаю міцного здоров’я, успіхів, гарного настрою.
Твоя онучка Ганнуся
30 11.2014 р.
72.
Шановний Сергію Анатолійовичу
Запрошуємо Вас на шкільне свято, присвячене вшануванню ветеранів Великої Вітчизняної війни. Просимо Вас розповісти про свій бойовий шлях.
Свято відбудеться 8 травня об 11 годині в актовому залі школи.
3 пошаною, учні 3 класу
74.
Доброго дня, Даринко!
Я хочу поділитися новинами про своє життя, нещодавно до нашого класу прийшла Нова учениця. Її також звуть Даринка. Ми з нею подружилися. Разом готуємось до уроків,, разом відпочиваємо. Диктант з рідної мови ми обидві написали на 12 балів.
Даринко, приїжджай до мене на зимові канікули. Я тебе познайомлю з твоєю тезкою. Будемо разом ходити В театр, кіно, зоопарк, гратися, читати книжки.
Чекаю від тебе листа.
Твоя подруга Оленка
25. 11. 2014 р.