УРОК 23. Аплікація з тканини та гудзиків “Квітуче дерево”
Мета: удосконалювати навички роботи з аплікацією; навчити виготовляти дерево з тканини та гудзиків; виховувати охайність, творчість.
Обладнання: ножиці, тканина, гудзики, нитки, цупкий папір, голка, наперсток.
ХІД УРОКУ
I. Організація уроку
Зайшла я до вас на годинку.
Розкажу цікаву вам новинку,
Поведу в чарівну казку,
Тільки слухайте, будь ласка.
Ви ж в роботі мені допоможіть,
Поперед батька свого не спішіть,
Щоб робота в нас кипіла,
Працювати
Швидко! Дружно! Вміло!
С. Ходій
II. Актуалізація і корекція опорних знань, умінь і навичок
1. Бесіда
– Чи любите ви читати казки?
– Назвіть вашу найулюбленішу казку.
2. Гра “Казка двері відчиняє”
– З якої казки ці рядки?
1) Приходить до липки та й каже:
– Липко, липко, казала баба, щоб ти дала нам коняку з возом.
– Добре, – каже липка, – іди додому. (“Казка про липку і зажерливу бабу”).
– Яке дерево є одним з гербів казки? (Липа).
2) – Яблунько, яблунько! Чи не бачила ти, куди гуси-лебеді мого братика забрали?
А яблунька у відповідь:
–
– А в цій казці яке дерево бере участь? (Яблунька).
– А тепер ви назвіть казки, у яких трапляються назви дерев.
Відчинила перед нами казка свої двері. Змахнула Фея своїм чарівним пером і запросила нас у квітучий парк. А парк виявився дивовижним, але справжнім. Розповіла вона про рідкісні незвичні дерева: хлібне, томатне, динне, ізюмне, масляне, капустяне, маслинове, оцтове, кавове ті інші.
І сьогодні в нас у гостях незвичайні дерева, тож познайомимося з ними.
А) Ковбасне дерево
В Уганді росте кигелія, плоди якої своїм виглядом нагадують ковбасу. Маса їх до 6 кг. З плодів виготовляють посуд та жовту фарбу, а з кори – ліки.
Б) Пляшкове дерево
Росте воно в лісах Австралії. Своїй назві завдячує стовбурові, що за формую нагадує пляшку. Під час дощів у стовбурі збирається багато вологи, яку люди використовують у посушливі дні.
В) Хлібне дерево
Батьківщиною хлібного дерева вважають Нову Гвінею, зовні воно схоже на звичайний дуб і має висоту 20-25 м. Після голоду на Ямайці виникла ідея розводити тут хлібне дерево як джерело дешевої і калорійної їжі для рабів, що працюють на плантаціях. М’якоть доспілих плодів хлібного дерева печуть, варять, сушать, їдять сирою.
Г) Томатне дерево
Батьківщиною томатного дерева вважають Нову Зеландію. Воно має висоту до 5 м. Плоди нагадують звичайні томати.
Д) Динне дерево
Росте динне дерево на території Америки (Мексика) і має висоту до 10-15 м. Його плоди схожі на звичайну диню.
– Що спільне в усіх цих деревах? (Кожне дерево має красивий цвіт).
III. Мотивація навчальної діяльності
– Отже, як ви вже здогадалися, сьогодні ми з вами виготовимо аплікацію з тканини та гудзиків “Квітуче дерево” і спробуємо передати в композиції красу весни.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Інтерактивна вправа “Мікрофон”
– Діти, хто з вас садив дерева?
– Чому людині необхідні ліс і сад?
– Які дерева ростуть в Україні?
– Які дерева є символами нашої держави?
– Які причини зникнення дерев?
2. Відгадування загадок
Білосніжні китиці
Серед листя світяться.
Їх духмяний запах, друзі,
Розливавсь по всій окрузі. (Акація)
Як прийде весна в садочок –
До лиця білий віночок,
Ну а восени цій кралі
Приглянулися коралі. (Калина)
Наче сонечко на вітах,
Зацвіли пахучі квіти.
Втішилась сім’я бджолина –
Буде з медом вся родина. (Липа)
Боягузка у гайочку
Заховалась за дубочки.
Не лякав ніхто панянку,
Та тремтить безперестанку. (Осика)
Навесні прокинеться,
З сонечком обніметься.
Та зелені шати
Нумо приміряти. (Дерево)
На зеленії листочки
Одягли білі віночки.
Усміхаючись весні,
Зацвітають… (яблуні).
Дерева, та ще й квітучі, – унікальне творіння природи.
3. Робота з підручником (с. 74)
4. Правила безпечної поведінки
Фізкультхвилинка
V. Демонстрування та аналіз зразка
Пояснення послідовності виконання роботи
VI. Практична робота за посібником “А. В. Бровченко. Альбом з трудового навчання. 4 клас” (с. 41)
Учні виконують роботу за інструктивною карткою альбому самостійно. Учитель за потреби надає допомогу.
VII. Підсумок уроку
– Що на уроці вам сподобалось найбільше?
– Чого навчилися на уроці?
1. Виставка та оцінювання робіт учнів
2. Прибирання робочого місця