Ціни внутрішнього ринку – ціни, за якими на внутрішньому ринку країни реалізуються імпортні товари або товари, призначені для експорту. Основою Ц. в. р. виступає національна вартість товару, яка може суттєво відрізнятися від інтернаціональної, і навколо якої коливаються світові та зовнішньоторговельні ціни. Різниця між Ц. в. р. та зовнішньоторговельними цінами служить основою для встановлення митних тарифів, експортних премій та визначає величину прибутку (збитку) від зовнішньоекономічної діяльності. При цьому враховують валютні курси (особливо диференційовані). В ширшому плані під Ц. в. р. розуміють ціни на товари в даній країні, що відбивають специфіку її національного відтворення (забезпеченість та якість ресурсів, структуру економіки, транспортні умови). Співвідношення Ц. в. р. різних країн виступає основою для визначення курсів валют, структури зовнішньоекономічного обороту, порівняльного аналізу ефективності окремих галузей, співставлення рівнів життя.
Ціни внутрішнього ринку - Економічний словник
Схожі записи:
Золоте правило здійснення ліквідних операцій Золоте правило здійснення ліквідних операцій – банківський принцип збігу термінів здійснення операцій, пов’язаних з активами і пасивами, дотримання якого дає змогу уникнути дефіциту готівки, фондів....
Розстрочка Розстрочка (рассрочка) – спосіб оплати товарів і послуг, за якого платіж здійснюється не в повній сумі, а частинами, у наперед визначені строки. Є найпоширенішим за...
Туган-Барановський Туган-Барановський Михайло Іванович (1865- 1919) – видатний український економіст, історик. Народився в с. Соляниківка Куп’янського повіту Харківської губернії у дворянській сім’ї. Закінчив фізико-математичний факультет Харківського...
Активи блоковані Активи блоковані – власність, банківські рахунки та інші активи окремих осіб або держав, що перебувають в юрисдикції органів влади іншої країни і не можуть бути...
Внутрішній ринок Внутрішній ринок – система національних економічних відносин, які виникають між виробниками і споживачами матеріальних благ і послуг та інших об’єктів власності у процесі купівлі-продажу товарів...
Маркетинговий комплекс Маркетинговий комплекс – комплекс змінних чинників маркетингу, які контролюються з боку підприємства, фірми та компанії й використовуються для отримання очікуваної зворотної реакції з боку споживачів...
Рекламна стратегія спонукання Рекламна стратегія спонукання – маркетингова стратегія, яка передбачає зосередження на тому каналі розподілу, який відповідає за залучення споживачів....
Реклама недобросовісна Реклама недобросовісна – один із видів реклами, для якого характерні неточність, недостовірність, двозначність, перебільшення, замовчування, порушення вимог щодо часу, місця і способу поширення, інших вимог,...
Центр витрат Центр витрат – підрозділ великих підприємств, фірм і компаній, основним завданням якого є дотримання планових рівнів витрат. Такий центр допомагає діяльності центрів прибутку інвестицій і...
Гомеостазис Гомеостазис (гр. homoios – подібний, stasis – стояння) – прагнення і спроможність економічної системи зберігати рівновагу й стабільність, що водночас є ознакою її певної консервативності....
Стеля цін Стеля цін – законодавчо встановлений максимально допустимий рівень зростання цін на товари та послуги з метою сповільнення темпів інфляції та недопущення зниження життєвого рівня найбідніших...
Ринок чистої конкуренції Ринок чистої конкуренції – сукупність великої кількості малих і середніх підприємств, торгівля між якими, а також між фізичними особами здійснюється без значного впливу на рівень...
Комівояжер Комівояжер – роз’їзний представник великої торговельної фірми, який пропонує покупцям товари, демонструє наявні зразки, здійснює пошук покупців. К. не може бути ні самостійною юридичною одиницею,...
Некомпенсаційна стратегія Некомпенсаційна стратегія – стратегія альтернативної оцінки, згідно з якою недолік (слабкість) одного показника торгової марки не може бути компенсований достоїнством (силою) іншого показника....
Людський фактор Людський фактор – комплекс здібностей, властивостей, рис людини, які на різних етапах історичного розвитку залучаються до процесу виробництва економічних благ. Наприкінці XIX – на початку...
Баланс грошових доходів і видатків населення Баланс грошових доходів і видатків населення – система показників, яка відображає джерела грошових доходів населення у процесі розподілу й перерозподілу частини національного доходу, а також...
Інтегральні показники конкурентоспроможності Інтегральні показники конкурентоспроможності (интегральные показатели конкурентоспособности) – числова характеристика конкурентоспроможності товару, що є відношенням групового показника за технічними параметрами до групового показника за економічними параметрами....
Інвестиції у виробничі активи Інвестиції у виробничі активи – вкладення в основні фонди, запаси матеріальних оборотних засобів, цінності....
Управління якістю Управління якістю – комплекс стратегічних і тактичних заходів з організації бездефектної роботи усіх ланок виробничого процесу підприємства (фірми, компанії) і перевірки якості виробу під час...
Міжнародні торговельні угоди Міжнародні торговельні угоди – система міжнародних договорів та угод стосовно регулювання торгівлі товарами і послугами, в т. ч. торгівлі між країнами та регіонами. Розрізняють дво...
Камбізм Камбізм – 1) стратегія валютних операцій, яка полягає у найефективніших засобах переказування коштів в іншу країну, передусім із здійсненням портфельних інвестицій – вкладенням засобів в...
Медицина Медицина – 1) галузь господарства, в якій відбувається запобігання хворобам людей, їх лікування, збереження та зміцнення їх здоров’я; 2) комплекс наук про здоров’я і хвороби...
Ємкість товарного ринку Ємкість товарного ринку – показник, що характеризує сукупний платоспроможний попит населення протягом певного проміжку часу, а також потенційний попит на товари та послуги даного виду....
Податок з обороту Податок з обороту – один з видів непрямих податків, що встановлюється у відсотках до гуртової ціни або як націнка (знижка) на ціну у грошовому вираженні....
Грант – елемент Грант – елемент – показник, який використовується в міжнародній статистиці для зіставлення умов надання різноманітних кредитів і позик. Дорівнює частці від ділення грант – еквівалента...
Сіметалізм Сіметалізм – 1) виробництво грошей із сплавів коштовних металів; 2) забезпечення паперових грошей золотом і сріблом....
Гіпотеза подвійного рішення Гіпотеза подвійного рішення – положення кейнсіанської теорії, згідно з яким звичайні функції попиту і пропозиції не дають надійних сигналів для забезпечення рівноваги на ринку, а...
Бета-коефіцієнт Бета-коефіцієнт – показник, який характеризує вплив загальної ситуації на ринку цінних паперів на динаміку ціни окремого цінного папера....
Поглинання повзуче Поглинання “повзуче” – скуповування акцій компанії через відкрите придбання їх на фондовій біржі упродовж певного періоду з метою наступного поглинання....
Конкуренція чиста (досконала) Конкуренція чиста (досконала) – економічне суперництво між суб’єктами економічних процесів, за якого жоден з них (компанія, підприємець, споживач, працівник та ін.) не може впливати на...
Ідентура Ідентура – контракт, укладений між акціонерним товариством і опікуном власників облігацій. Як правило, забезпечується заставою на величину конкретної власності акціонерного товариства....
Компанія закрита Компанія закрита – 1) акціонерне товариство, яке контролюється незначною кількістю осіб згідно з чинним законодавством країни. У багатьох країнах Західної Європи К. з. перебуває під...
Точний відсоток Точний відсоток – розмір відсоткової ставки, обчислений з урахуванням тривалості року в 365 днів (а не 360, як це прийнято у банківській практиці)....
Комерційний розрахунок Комерційний розрахунок – сукупність принципів та методів організації і ведення господарської діяльності, що грунтуються на зіставленні витрат і результатів, принципах раціоналізму, економічній відповідальності за неефективну...
Харсані Харсані (Harsaney) Джон Чарльз (н. 1920) – американський економіст, лауреат Нобелівської премії з економіки “за пріоритетний вклад в аналіз неко – оперативних ігор” (разом з...