УРОК 35. Декоративне оздоблення виробу з пап’є-маше
Мета: продовжувати роботу над видами декоративно-ужиткового мистецтва, ознайомити учнів зі способами виготовлення виробів у техніці пап’є-маше, удосконалювати вміння працювати з папером; розвивати фантазію, творчі здібності, образне мислення; виховувати акуратність, економність, культуру праці.
Обладнання: папір, ножиці, клей, пензлик, олія або крем, основа тарілочки, наждачний папір, фарба.
ХІД УРОКУ
I. Організація уроку
У цьому класі друзі всі (три плескання по
Я, і ти, і ми, і ви (три плескання по колінах).
У цьому класі друзі всі (три притопи ногами) –
Я, і ти, і ми, і ви (три притопи ногами).
Усміхнись тому, хто зліва (усміхнутися сусідові зліва).
Усміхнись тому, хто справа (усміхнутися сусідові справа).
Ми – одна сім’я (розвести руки в сторони, показати на всіх).
II. Актуалізація і корекція опорних знань, умінь і навичок
Інтерактивна вправа “Упіймай м’ячик”
Учитель ставить запитання і кидає учневі м’яч. Учень ловить м’яч і дає правильну відповідь.
– Який виріб ми почали виготовляти на минулому уроці?
– Яку техніку виконання виробу ми використали? (Пап’є-маше).
– Що означає термін “пап’є-маше”?
– Яка послідовність виготовлення виробів у техніці пап’є-маше?
III. Мотивація навчальної діяльності
– Чому тарілочку, яку ми виготовили в техніці пап’є-маше на минулому уроці, не можна назвати закінченою? (Тому що вона не розфарбована).
IV. Оголошення теми та завдань уроку
V. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь учителя
Українці вірили, що в красі є духовна сила. Саме тому вікна та двері будинків і навіть одяг та посуд обрамляли магічним орнаментом, який захищав господарів. Ця давня традиція сотні років широко використовувалася в побуті українців і була популярна в поселеннях південних районів Приазов’я. На жаль, традиція розписувати посуд збереглася тільки в старовинному козацькому селі Петриківка.
Петриківський розпис став візиткою української культури і мистецтва. В його основі лежить образне сприйняття рідної природи, любов до української землі. Особливістю петриківського розпису є малюнки навколишніх рослин, зображення яких, до речі, не використовуються в жодному з видів розпису. Орнаментні мотиви, де переважають яскраві, насичені тони, привертають увагу не тільки колоритом, але й надзвичайною цілісністю творчої ідеї. Простота малюнка насправді приховує довгу й копітку роботу митця, який філігранно зобразив дрібні деталі картини. Основними мотивами розпису є польові квіти, гілки калини, мальви, півонії, айстри.
2. Робота з підручником (с. 43)
Фізкультхвилинка
VI. Демонстрування та аналіз зразка
Пояснення послідовності виконання роботи
VII. Практична робота за посібником “А. В. Бровченко. Альбом з трудового навчання. 4 клас” (с. 61)
Учні виконують роботу за інструктивною карткою альбому самостійно. Учитель за потреби надає допомогу.
VIII. Підсумок уроку
1. Виставка та оцінювання робіт учнів
2. Інтерактивна вправа “Криголам”
– Перед зйомкою нового фільму є традиція: розбивають тарілку і кожному актору дають черепок. Коли зйомка закінчилася, із черепків знову складають тарілку. Зараз і ми з вами пограємося. Кожному з вас я роздам частинки паперових тарілок.
(Діти групуються в команди)
Кожній групі я роздам конверт, у якому міститься зашифрований фразеологізм. Ваше завдання: правильно його скласти і пояснити значення.
Завдання для груп:
1-ша група, копійку, Хоч на за тарілку, та (Хоч за копійку, та на тарілку – навіть найменша праця повинна бути оплачена).
2-га група, своїй Почувати не тарілці себе в (Почувати себе не в своїй тарілці – почуватися незручно, невпевнено, сором’язливо).
3-тя група, тріацілоч на Як. (Як на тарілочці – дуже детально, до дрібниць, нічого не приховуючи).
– Діти, пам’ятайте, що розпис посуду може не тільки розбудити у вас талант дизайнера, а й стати вашим захопленням, яке приноситиме насолоду вашим друзям.
3. Прибирання робочого місця