Мета: розширити уявлення учнів про допомогу і обов’язки в сім’ї; спонукати школярів допомагати батькам та іншим членам родини, виявляти розумну ініціативу; виховувати дбайливе ставлення до здоров’я всіх членів родини, повагу до старших членів родини.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Фронтальна робота
– Якими повинні бути стосунки в родині?
– Уявіть ситуацію. Ви граєте на комп’ютері в улюблену гру або дивитеся телевізор. Саме в цей час комусь із членів сім’ї знадобилася
– Розкажіть про свою сім’ю за допомогою сімейних фотографій.
– Моя сім’я… (велика чи мала).
– Вона складається з…
– Мою маму звати…
– Мій тато…
– Братик…
– Сестричка…
– Дідусь і бабуся…
2. Гра “Доповни речення”
– Прочитайте фрази і закінчіть їх:
” Я вдячний мамі за…”
“Я вдячний татові за…”
“Я вдячний бабусі за…”
“Я вдячний дідусеві за…”
“Я вдячний сестрі (братові) за…”
–
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про родинні стосунки.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 56-57)
– Розгляньте малюнки на с. 56. Доведіть, що сімейні обов’язки можна розподілити між усіма за домовленістю.
– Розгляньте малюнки на с. 57. Які спільні справи вся сім’я виконує разом?
– Прочитайте оповідання О. Буценя “Помічниці”.
– Що розповіла Оля про допомогу мамі?
– Що здивувало Олю у розповіді Ліди?
– А як ви гадаєте, Чи допомогла Ліда мамі?
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Продовження роботи за підручником (с. 58)
Гра “Угадай, що я роблю”
Один з учнів демонструє виконання певної роботи (підмітає підлогу, складає речі, виносить сміття, заправляє ліжко тощо), а решта мають відгадати його дії. Хто перший відгадав – той показує далі.
2. Робота в групах
– Об’єднайтесь у дві групи (хлопчики і дівчатка). Напишіть якомога більше своїх домашніх обов’язків.
– Прочитайте, що ви написали, та підкресліть ті обов’язки, що є спільними для хлопчиків і дівчаток.
– Поміркуйте, чи можуть дівчатка виконувати хатні справи хлопчиків, і навпаки.
Запам’ятайте! Хлопчики і дівчатка можуть мати спільні домашні обов’язки.
3. Практична робота
– Пригадайте свої відчуття, коли ви робили щось приємне іншим.
– Поміркуйте, як ви можете подарувати радість кожному члену своєї родини.
– Зробіть це і намагайтеся радувати близьких не лише у свята. Намагайтеся щодня робити щось приємне близьким та іншим людям.
4. Тест “Так чи ні?”
Щоб твоя сім’я жила весело і щасливо, потрібно:
О вітати зі святами одне одного;
О допомагати одне одному;
О часто сваритися;
О піклуватися одне про одного;
О разом мандрувати;
О готувати приємні сюрпризи;
О дуже пізно лягати спати;
О приховувати свої неприємності.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Гра “Інтерв’ю”
– Розкажіть про свої обов’язки в родині.
– Про кого з членів родини ви піклуєтесь? Як саме?
– Чи приносить це вам задоволення?