САМООЦІНКА ХАРАКТЕРУ. ПРАКТИЧНА РОБОТА. ВИЗНАЧЕННЯ РИС ВЛАСНОГО ХАРАКТЕРУ

Мета: навчати учнів визначати риси свого характеру; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати; сприяти пізнанню себе, своїх рис характеру.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

– Назвіть позитивні та негативні риси характеру людини. Які з них є у вас, а які ви хочете виховати в себе?

– Які риси характеру ви найбільше цінуєте у людях? Чому?

– Психологи налічують близько півтори тисячі рис особистості, за якими можна характеризувати людину.

Неосяжний і різноманітний світ,

у якому ми живемо. Він ставить перед людиною безліч загадок. Найбільшу загадку сформулювали ще давні греки, написавши на одному зі своїх храмів: “Пізнай самого себе”. І людина пізнає.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви зможете більше дізнатися про себе як особистість.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Читання оповідання Іллі Бутмана “Боягуз”

БОЯГУЗ

Жили-були двоє друзів – Ромчик і Дмитрик. Ромчик був боягузом, а Дмитрик – хоробрим хлопчиком. Якось друзі почули крик дівчинки, яка тонула в річці. Боязкий Ромчик так злякався за дівчинку, що кинувся

її рятувати. А хоробрий Дмитрик, який ні за себе, ні за інших не боявся, пішов собі далі.

Повертаючись зі школи, Ромчик завжди боявся, що мамі, яка втомилася на роботі, доведеться прибирати квартиру, і тому сам мив за собою посуд. А Дмитрик не знав страху і ніколи мамі не допомагав.

– І чого ти завжди боїшся! – казав Дмитрик.- Бери приклад з мене. Ось я бачив сьогодні, як хлопчики ображали дівчинку, але це мене анітрішки не злякало.

– Хто з хлопчиків уважав себе хоробрим?

– А кого з них ви вважаєте хоробрим?

– Чи правильно оцінювали себе Ромчик і Дмитрик? Доведіть свою думку.

2. Розповідь учителя

– Самооцінка – це те, як люди оцінюють себе. Буває занижена, завищена і реалістична самооцінка.

Занижена самооцінка – це коли людина вважає себе гіршою за інших, завжди зменшує свої здібності й досягнення.

Завищена самооцінка – це коли людина незаслужено звеличує себе, перебільшує власні досягнення, а успіхи інших не помічає або применшує.

Реалістична самооцінка – це коли людина ставиться до себе так само добре, як і до інших. Вона не перебільшує і не зменшує своїх здобутків. Це допомагає їй почуватися впевнено і вказує напрям для розвитку.

Запам’ятайте! Реалістична самооцінка допомагає почуватися впевнено і вказує напрям для розвитку.

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Рольова гра “Чарівний стілець”.

Учні називають риси характеру дитини, що сидить на “чарівному стільці”. “Чарівний стілець” не має висвітлювати негативні якості.

2. Вправа “Мій портрет у променях сонця”

– На аркушах паперу намалюйте сонце. У центрі сонячного кола напишіть своє ім’я. Потім уздовж променів напишіть власні позитивні риси характеру (наприклад, скромність, турботливість, наполегливість, доброзичливість, відповідальність тощо).

Визначте риси, які б ви хотіли вдосконалювати у собі самому. Обміркуйте, яким шляхом це можна зробити.

3. Вправа “Риси характеру”

– Протягом 5 хв напишіть якнайбільше рис характеру, що, на вашу думку, необхідні успішній людині (писати краще у стовпчик).

Після закінчення часу кожен учасник по черзі (по колу) називає одну з рис. Після того, як була названа риса, учасники відзначають, чи записана вона в кого-небудь. Якщо так, позначають цю рису у своїх записах певним знаком, аби не повторювати інших.

Після перерахування всіх рис у ході спільного обговорення визначають найбільш важливі риси характеру успішної людини.

– Визначте риси, які б ви хотіли вдосконалювати в собі самому. Обміркуйте, яким шляхом це можна зробити.

4. Вправа “Самооцінка”

– Самооцінка відіграє важливу роль у самовихованні, у становленні характеру. Людина вчиться свідомо керувати своєю поведінкою, виховувати в собі позитивні і стримувати негативні риси характеру.

Я пропоную вам вправу, яка, можливо, допоможе вам стати кращими.

Аркуш розділіть на 2 стовпчики. Лівий: яких рис характеру я хотів би позбутися? Правий: яких хотів би набути? За 1 хв напишіть якомога більше рис (не менше 3). До якостей з лівого стовпчика доберіть антоніми, впишіть їх у правий стовпчик, а з лівого – викресліть. Оберіть найважливіше та уявіть себе таким.

5. Робота в групах

– Уявіть магазин, де ви можете обміняти одну рису свого характеру на іншу. По черзі скажіть, що ви хотіли б віддати, а що замість цього придбати у такому магазині.

Запам’ятайте! Виховуйте у собі риси характеру, що зміцнюють здоров’я: працьовитість, чуйність, щирість, чесність.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– Як ви розумієте прислів’я “Не кажи – не вмію, а кажи – навчусь”?

– Чи можна вдосконалити характер?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,50 out of 5)


САМООЦІНКА ХАРАКТЕРУ. ПРАКТИЧНА РОБОТА. ВИЗНАЧЕННЯ РИС ВЛАСНОГО ХАРАКТЕРУ - Плани-конспекти уроків по валеології


САМООЦІНКА ХАРАКТЕРУ. ПРАКТИЧНА РОБОТА. ВИЗНАЧЕННЯ РИС ВЛАСНОГО ХАРАКТЕРУ