Мета: провести екскурсію до шкільної майстерні з обробки тканини; ознайомити учнів з видами пряжі та ниток, з видами тканини, з прийомами обробки тканини, з різновидом аплікацій із тканини; розвивати спостережливість, увагу, пам’ять; виховувати інтерес до уроків трудового навчання.
Обладнання: колекція тканин; зразки пряжи та ниток; зразки аплікацій із тканини; мультимедійна дошка.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Привітання
Сьогодні ми зробимо один крок –
До швейної майстерні прийшли ми на урок.
Ми разом
Щоб більше та більше навколо пізнати.
2. Перевірка готовності до уроку
3. Упорядкування робочих місць
II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Повідомлення теми та мети уроку
– Сьогодні ми завітали до шкільної майстерні з обробки тканини. Протягом екскурсій ми ознайомимося зі швейними приладами, інструментами, видами пряжи та ниток, видами аплікацій із тканини.
Слід пам’ятати, що урок-екскурсія – це такий самий урок, як заняття у класі, тому потрібно формувати певних вимог.
– Уважно слухати, організовано ставити запитання, не розмовляти,
– Не порушувати порядок і дисципліну.
– У майстерні триматися всім разом, переходити від одного робочого місця до іншого спокійно, без метушні.
– Ставати так, щоб усім було видно.
2. Вступна бесіда
Мультимедійна презентація
– Багато тисячоліть людина не мислить своє життя без тканини. Тканина – це одяг, взуття, штори, білизна, рушники, серветки та багато іншого.
– З чого виготовляють такий необхідний людству матеріал? (Відповіді учнів.)
3. Розповідь учителя
– Якщо взяти клаптик тканини, то, уважно розглянувши його, можна легко переконатися в тому, що тканина утворена завдяки переплетінням ниток. Причому в різних тканинах нитки переплітаються по-різному. Тканина складається з ниток, нитки виготовляються з різних видів пряжі. Залежно від пряжі, тканини можуть бути вовняні, лляні, шерстяні, шовкові та синтетичні.
Розглядання зразків пряжі та тканини.
– Яким чином людина може прикрасити свій одяг? (Відповіді учнів.)
– Свій одяг можна прикрасити за допомогою аплікацій з тканини.
Розглядання зразків аплікацій.
Фізкультхвилинка
Що ж, мабуть, прийшла пора
Трохи відпочити.
Хочу я на фізхвилинку
Всіх вас запросити.
Раз – підняли руки вгору,
Два – схилились всі додолу.
Руки – в боки! Скік-скік-скоки!
Нахилились, повернулись,
Один одному всміхнулись.
Покрутились вправо-вліво –
Щоб нічого не боліло.
Раз, два, три, чотири!
Набираємося сили.
Нахились, повернись,
До товариша всміхнись.
4. Демонстрування та аналіз зразка
1) Інструктаж учителя.
– Розгляньте колекцію тканин.
– Розгляньте зразки пряжі.
– Спробуйте поєднати пряжу та тканину між собою.
– З якої пряжі яка тканина виготовлена?
– Розглядаючи зразки аплікацій, зверніть увагу, яким чином кріпиться тканина.
– З якої тканини виготовлені різні зразки аплікацій?
2) Повторення правил безпеки під час роботи.
III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
ІV. ПІДСУМОК УРОКУ
– Чи сподобався вам урок?
– З чим ми сьогодні ознайомилися?
– Що нового дізналися?