Загальний курс транспорту
РОЗДІЛ 4
ЗАЛІЗНИЧНИЙ ТРАНСПОРТ УКРАЇНИ
4.8. РУХОМИЙ СКЛАД І ЙОГО УТРИМАННЯ
Електричний рухомий склад
До електричного рухомого складу належать електровози і електропоїзди, які використовуються у приміському русі. Залежно від роду застосовуваного струму розрізняють електровози постійного, змінного струму, подвійного живлення і багатосистемні. Так само розрізняються і
Електропоїзди. Енергію для руху поїздів електровоз і електровагон одержують через контактний провід, до якого дотикається
На магістральній залізниці електрична тяга була вперше введена в 1895 р. у США, коли був електрифікований тунель і підходи до нього на напрямку Балтимор-Огайо. Перший вітчизняний вантажний електровоз змінного струму ВЛ19 побудовано на заводі “Динамо” у 1932 р. Він успішно пройшов випробування на електрифікованому Сурамському перевалі.
Електровози і електровагони
– механічної частини (кузов для розміщення в ньому електричної апаратури та іншого устаткування; візка, що складається з рами, колісних пар з буксами, ресорного підвішування і гальмового обладнання);
– електричного устаткування (тягових електродвигунів, допоміжних електричних машин, апаратури для управління двигунами і допоміжними машинами, а на електрорухомому складі змінного струму і подвійного живлення, крім того, трансформаторів і перетворювачів струму).
У передній частині електровоза розміщується кабіна машиніста з пультом управління.
За типом передачі тягового зусилля до колісних пар розрізняють електровози з груповим та індивідуальним приводом: за типом гальмування – з реостатним, рекуперативним і реверсивним гальмуванням.
Для приміського пасажирського сполучення на електрифікованих лініях використовуються електропоїзди, що складаються із спеціально обладнаних вагонів. Вагони, що мають тягові двигуни, називаються моторними, інші – причіпними. У 1957 р. Ризький вагонобудівний завод освоїв серійний випуск електропоїздів ЕР1. В даний час обертаються в основному поїзди типів ЕР1, ЕР2, ЕР22, ЕР9П, ЕР9М.