Тема. Електронне спілкування.
Мета. Продовжити формувати уявлення про електронне спілкування. Ознайомити школярів з правилами електронного спілкування. Стимулювати їх дотримання. Вчити учнів створювати та надсилати електронні листи. Закріпити вміння здійснювати простий пошук інформаційних матеріалів за вказаною послідовністю доступу до них, читати листи, що надійшли до електронної скриньки. Формувати ІКТ-компетентності учнів та ключові компетентності для реалізації творчого потенціалу дітей. Розвивати увагу, пам’ять, логічне
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань, навичок та вмінь.
Матеріали до уроку. Підручники, робочі зошити, ручки, олівці, проектор, комп’ютери, кубик, таблиця “Лист”, маркери, заготовки смайликів.
Зміст уроку
1. Організаційна частина.
Продзвенів уже дзвінок,
Всіх покликав на урок.
От і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо!
2. Розвивальні завдання. Мотивація навчальної діяльності.
Гра “Банани”
–
Сатаавоараснааняа і нбадсббилбабннбя аеааалеактроананихаа блббистбів. (Створення і надсилання електронних листів.)
– Чому цей урок важливий? (Висловлювання учнів.)
“Очікування”
– Яким має бути урок?
У – унікальним;
Р – розвиваючим;
О – особливим;
К – корисним.
– А щоб ваші очікування справдились, ви повинні бути:
У – уважними;
Р – розумними;
О – організованими;
К – креативними.
3. Актуалізація опорних знань.
Гра “Розумний куб”
Запитання на гранях куба.
1. Що таке електронне спілкування? (Це особлива форма спілкування, в процесі якої відбувається взаємодія людей один з одним у мережі Інтернет, що здійснюється шляхом обміну повідомленнями.)
2. Які засоби спілкування через Інтернет вам відомі? (Чат, електронна пошта.)
3. Для чого створена електронна пошта? (Щоб люди могли обмінюватися електронними листами.)
4. Що потрібно мати, щоб користуватися поштовою службою Інтернету? (Потрібно мати електронну поштову скриньку.)
5. З чого складається адреса електронної поштової скриньки? (Адреса електронної скриньки складається з тексту, що характеризує власника скриньки, спеціального символа та адреси сайта.)
6. Як прочитати лист, що надійшов до електронної скриньки? (Спочатку потрібно ввести логін і пароль доступу до власної поштової скриньки. Потім увійти у власну поштову скриньку. Підвівши вказівник до теми листа, який надійшов, та клацнувши ліву кнопку миші, можна його прочитати.)
– Сьогодні ми навчимося створювати та надсилати електронні листи.
4. Вивчення нового матеріалу.
Робота з підручником
Учні читають текст у підручнику (с. 84-85).
Фізкультхвилинка
Встанем разом на хвилинку
Й проведем фізкультхвилинку.
Руки вгору, руки вниз,
Вліво, вправо подивись.
Сіли – встали, сіли – встали,
Як зайчата пострибали.
У долоньки поплескали
І руками помахали.
Ніжками затупотіли,
Потім дружно всі присіли.
Встали струнко, посміхнулись
І до праці повернулись.
5. Закріплення знань.
Робота в зошиті
Завдання 1.
– Відтворіть алгоритм створення і надсилання електронного листа.
1. Відкрий поштову скриньку.
2. Вибери посилання Написати листа.
3. У поле Кому введи адресу електронної пошти отримувача.
4. У поле Тема введи слово або кілька слів, що коротко пояснюють зміст листа.
5. У поле для введения тексту введи текст листа.
6. Вибери кнопку Надіслати.
Завдання 2.
– Пронумеруйте команди в алгоритмі створення і надсилання відповіді на одержаний електронний лист.
Введи текст відповіді.
Вибери посилання Відповісти.
Вибери кнопку Надіслати.
– Чи доводилось вам раніше писати листи? Кому? На дошку проектується таблиця “Лист”.
– З чого починається лист?
– Про що можна розповісти в листі?
– Чим закінчується лист?
Складові листа | Зразки |
Звертання | Любі мої дідусю і бабусю! Дорога сестричко Іринко! Шановний Василю Івановичу! |
Інформація про стан листування | Отримав (-ла) ваш лист… Давно не було листа… Отримав (-ла) твій лист, але зразу не відповів (-ла), оскільки… |
Основний зміст (повідомлення про новини) | Пишу Вам, що в мене нового в школі (вдома)… Я хочу розповісти Вам… Розповім усе за порядком… |
Запитання адресату | Як Ваше здоров’я? Які у Вас новини? Що цікавого в тебе? |
Подяка, прохання | Дякую за те, що… Я прошу вас написати про… Передавайте вітання… |
Прощання | До побачення… Міцно цілую і обнімаю… |
Кінцівка і підпис | Ваш внук (ваша внучка)… Твій друг (твоя подруга)… |
– У написанні листів існують ще й інші правила.
Робота в зошиті
Робота в малих групах
– Завдання для груп: ознайомтесь з правилами електронного спілкування. Які правила не ввійшли, на вашу думку, до цього переліку? Допишіть їх.
– Починайте текст листа з привітання, завершуйте підписом.
– Не забувайте вживати слова ввічливості.
– Не надсилайте в листі неперевірені дані.
– Намагайтеся не допускати граматичних помилок.
– Зазначайте тему свого листа.
– Не пишіть текст листа великими літерами.
– Слідкуйте за тоном листа, намагайтеся уникати фраз, що можуть стати причиною конфлікту.
– Не надсилайте в листі оголошень і реклами, якщо вони не є предметом обговорення.
– Повідомляйте адресата, які файли додаєте до листа, оскільки часто через прикріплені файли розповсюджуються комп’ютерні віруси.
– Якщо звертаєтеся до людини, з якою особисто не знайомі, називайте себе.
– Передавайте міміку та жести за допомогою смайликів.
6. Робота за комп’ютером.
A) Повторення правій безпечної роботи за комп’ютером.
Б) Інструктаж учителя щодо роботи з комп’ютерною програмою.
Відкрийте браузер. Відкрийте сайт, на якому створено поштову скриньку. Відкрийте свою поштову скриньку. Перейдіть до папки Вхідні та перевірте, чи не прийшов вам лист. Прочитайте його та напишіть відповідь.
B) Робота з комп’ютерною програмою.
Г) Релаксація (зняття зорової втоми).
Офтальмологічна пауза
Очки вліво подивились,
Там нічого не змінилось!
Вправо поведем зінички,
Ні зайчика, ні лисички…
Ми нікого там не бачим?
Знову вліво і направо –
Це не вправа, а забава!
Очі вгору, очі вниз!
Не лінуйся! Посміхнись!
Ще раз вгору, знову вниз,
І на цьому зупинись!
Оченята зняли втому,
До роботи, нумо, знову!
Г) Продовження роботи з комп’ютерною програмою.
– Напишіть листа своєму другу (подрузі).
7. Підсумок уроку. Рефлексія.
– Чи справдились ваші очікування? (Висловлювання учнів.) Передайте свої емоції за допомогою відповідного смайлика.