Алгоритми з розгалуженням. Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням для виконавців у визначеному середовищі. “Якщо

Тема. Алгоритми з розгалуженням. Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням для виконавців у визначеному середовищі. “Якщо – то – інакше”. Аналіз тексту задачі.

Мета. Закріпити поняття “алгоритм з розгалуженням”. Закріпити вміння створювати та виконувати алгоритми з розгалуженням у визначеному середовищі. Вдосконалювати вміння розв’язувати логічні задачі, складати алгоритм для виконавця. Формувати ІКТ-компетентності учнів та ключові компетентності для реалізації творчого потенціалу дітей. Розвивати увагу,

пам’ять і логічне мислення. Розвивати інтерес до здобуття знань. Виховувати інтерес до вивчення предмета, культуру роботи за комп’ютером.

Тип уроку. Урок застосування (закріплення) знань, умінь та навичок.

Форма проведення. “Що? Де? Коли?”.

Матеріали до уроку. Підручники, робочі зошити, ручки, олівці, проектор, комп’ютери, рулетка, смайлики (жовті, червоні) (за кількістю учнів).

Зміст уроку

1. Органі замінна частина.

Треба всім нам привітатись:

– Добрий день!

Дружно, весело сказати:

Добрий день!

Вліво, вправо поверніться,

Усім щиро усміхніться.

Добрий день, добрий день, добрий день!

2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

– Сьогодні в нас ще один незвичайний урок. Урок-гра “Що? Де? Коли?”

3. Гра “Що? Де? Коли?”

Учитель крутить рулетку, стрілка вказує на сектор №_.

З вами грає дівчинка Ганнуся.

– “Обчислювальний ланцюжок”. Задумайте число. Додайте до нього 6. Зменшіть на 4. Якщо можливо, поділіть отримане число на 2. Якщо ні додайте 1 та поділіть на 2.

– Яке число отримали? А задумали?

– Чи можна цей ланцюжок назвати алгоритмом? Чому? (Будь-який вираз – це певні команди, які повинні бути виконані в певному порядку. Тому й обчислювальний ланцюжок – це алгоритм.)

– Як називають такий алгоритм? Чому? (Це алгоритм з розгалуженням, тому що залежно від того, чи виконується умова, доводиться приймати різні рішення або виконувати різні дії.)

– Із завданням Ганнусі ви впорались добре, я задоволена. Рахунок 1 : 0 на користь знавців.

Учитель записує рахунок.

Продовжуємо гру.

Учитель крутить рулетку.

– Випав сектор № . З вами грає хлопчик Олесь.

– Хто може буди виконавцем алгоритму? ( Той, хто розуміє та вміє виконувати кожну з дій, що вказується командами алгоритму.)

– Виконайте алгоритм правопису ненаголошених e тa и (підручник, с.113) для слів село, великий. Результат виконання запишіть у зошиті.

Робота в зошиті

Завдання 1.

Село

Голосний звук у корені слова, який треба перевірити, е.

Голосний звук наголошений? Ні.

Перевірне слово села.

Пиши, як чуєш у перевірному слові.

Великий

Голосний звук у корені слово, який треба перевірити, – е.

Голосний звук наголошений? Ні.

Перевірне слово велич.

Пиши, як чуєш у перевірному слові.

Молодці! І це завдання виявилось вам під силу. Отже, 2 : 0 на користь знавців.

Учитель крутить рулетку.

– Граємо далі, випадає сектор №__. з вами грає Елзік.

Якими способами можуть подаватися алгоритми? (Словесно, графічно.)

– Як називають графічне подання алгоритму? (Блок-схема алгоритму.) Робота в зошиті

Завдання 2.

– Встановіть відповідність між об’єктами блок-схеми і їхнім смисловим значенням.

 Алгоритми з розгалуженням. Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням для виконавців у визначеному середовищі. Якщо

– Молодці! Ви впоралися із цим завданням. Рахунок 3 : 0 на користь учнів 4 класу.

Учитель записує рахунок, а потім знову крутить рулетку.

– Випадає сектор № __. З вами грає гномик Мудрунчик. Ось його завдання.

Робота в зошиті

Завдання 3.

– Відгадайте за блок-схемою прислів’я.

 Алгоритми з розгалуженням. Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням для виконавців у визначеному середовищі. Якщо

(Вчення – світло, а не вчення – тьма.)

– І гномику Мудрунчику не вдалося вас перемогти.

– Гра закінчилася. Команда знавців добре впоралася з усіма завданнями. Рахунок стає 4 : 0 на користь знавців (учитель затісує рахунок).

Фізкультхвилинка

Кожен день за розпорядком

Маємо робить зарядку.

Для здоров’я вона – плюс,

Намотай собі на вус.

Швидко встали,

Вгору потяглись.

Руки опустили,

Подивились вниз.

Посміхнулись весело,

Носик свій дістали.

Знову потягнулися

І рівненько стали.

4. Робота за комп’ютером.

– Попрацюємо за комп’ютером. Сьогодні ми знову будемо керувати рухом Рудого кота і допоможемо йому створювати малюнки з довільних ліній. Але спочатку пригадаємо правила безпечної роботи за комп’ютером.

А) Повторення правій безпечної роботи за комп’ютером.

Працюючи з комп’ютером, ти не дрімай.

Сядь правильно, спину рівно тримай.

Шнурів, розеток – не займай!

Незнайомих клавіш – не чіпай!

Коли дозволить вчитель – роботу починай!

Б) Інструктаж учителя щодо роботи з комп’ютерною програмою.

Запустіть на виконання програму Scratch. Навчимо Рудого кота малювати довільні лінії. Перейдіть на вкладку Скрипти та складіть алгоритм, як показано на малюнку в підручнику (с. 116).

 Алгоритми з розгалуженням. Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням для виконавців у визначеному середовищі. Якщо

– Для того, щоб Рудий кіт малював при натиснутій лівій кнопці миші, виберіть групу команд Датчики. Перетягніть умову мишку натиснуто? в область Скрипти та помістіть в порожнє поле команди якщо – інакше.

 Алгоритми з розгалуженням. Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням для виконавців у визначеному середовищі. Якщо

– Запустіть проект на виконання. Натисніть ліву кнопку миші та починайте малювати.

– Збережіть проект.

В) Робота з комп’ютерною програмою.

Г) Релаксація (зняття зорової втоми).

Вправи для очей – “Пальмінг”

Можна робити цю вправу під музику.

 Алгоритми з розгалуженням. Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням для виконавців у визначеному середовищі. Якщо

– Сядьте прямо, розслабтеся. Прикрийте очі таким чином: середина долоні правої руки повинна знаходитися напроти правого ока, те ж саме з лівою рукою. Долоні мають лежати легко, не потрібно з силою притискувати їх до обличчя. Пальці рук можуть перехрещуватися на лобі, можуть розташовуватися поруч як вам зручніше. Головне, щоб не було “щілинок”, що пропускають світло. Коли ви в цьому переконалися, опустіть повіки. У результаті виходить, що ваші очі заплющені та прикриті долонями рук.

– Тепер опустіть лікті на стіл. Головне, щоб шия і хребет знаходилися майже на одній прямій лінії. Перевірте, щоб ваше тіло не було напружене, і руки, і спина, і шия були розслаблені. Дихання має бути спокійним.

– Тепер спробуйте згадати що-небудь, що приносить вам задоволення: як ви відпочившій на морі, як вас всі вітали з днем народження, зоряне небо… .

Після виконання вправи поступово відкрийте долоні, дайте заплющеним очам трохи звикнути до світла, і лише згодом їх розплющуйте.

Г) Продовження роботи з комп’ютерною програмою.

5. Підсумок уроку. Рефлексія.

– Чи сподобався вам урок? Якщо сподобався, то підніміть жовтий смайлик, інакше – червоний смайлик.

– Чи можна назвати це алгоритмом? (Так.)

– Яка це алгоритмічна структура? (Розгалуження.)

– Все наше життя – це алгоритм складної “розгалуженої” структури і треба прагнути до того, щоб кожна наша дія була обдуманою і призводила до правильного, гідного результату! Тому закінчити урок я б хотіла словами бельгійського режисера Жако ван Дормеля: “У житті кожного з нас кожного дня відбуваються сотні виборів і не буває їх хороших чи поганих. Просто кожен вибір створює інше життя, інший неповторний світ. Але кожне життя заслуговує того, щоб його прожити, кожна стежка – бути пройденою”.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Алгоритми з розгалуженням. Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням для виконавців у визначеному середовищі. “Якщо - Плани-конспекти уроків по інформатиці


Алгоритми з розгалуженням. Створення та виконання алгоритмів з розгалуженням для виконавців у визначеному середовищі. “Якщо