Тема. Копіювання і переміщення фрагментів тексту.
Мета. Актуалізувати знання про текст. Розширювати уявлення про середовище текстового редактора. Ознайомити учнів з операціями копіювання і переміщення фрагментів тексту, різними способами копіювання і вставлення фрагментів тексту. Навчити учнів виділяти фрагменти тексту (слово, рядок, абзац), застосовувати різні способи копіювання і переміщення фрагментів тексту. Вдосконалювати вміння переміщувати текстовий курсор по тексту з використанням миші та клавіатури, зберігати текстовий
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань, навичок та вмінь.
Матеріали до уроку. Підручники, робочі зошити, ручки, олівці, проектор, комп’ютери.
Зміст уроку
1. Організаційна частина.
Встало сонечко давно,
Зазирнуло у вікно.
На урок час поспішати,
Інформатику вивчати.
2. Актуалізація опорних
Робота з підручником
Створення проблемної ситуації.
Прочитайте виділені рамкою речення на с. 36. Чи можна сказати, що це текст? (Ні.) Чому? (Вони не зв’язані між собою.)
Встановіть смислові зв’язки і розташуйте речення у такому порядку, щоб отримати зв’язний текст.
– Працювати з деформованими текстами доводиться і в текстовому редакторі. Щоб розмістити частини тексту в іншому порядку, фрагменти тексту вилучають з одного місця і переставляють в інше. Ця операція має свою назву, а щоб дізнатись яку, спробуйте себе в ролі дешифрувальників.
Робота в зошиті
Завдання 1.
“Дешифрувальник”
Пере + міст – ст + ще + ння = (переміщення)
– Інколи тексти можуть містити однакові слова, фрази і навіть цілі фрагменти. В такому разі їх копіюють, тобто сам фрагмент тексту залишається на місці, а копія з’являється там, де ми вкажемо. Дізнайтесь, як називається така операція.
Копія – я + ю + вапна – на + ня = (копіювання)
– Чи здогадались ви, про що піде мова на сьогоднішньому уроці? (Про операції копіювання і переміщення фрагментів тексту.) Що ви очікуєте від цього уроку? (Висловлювання учнів.)
3. Вивчення нового матеріалу.
Щоб вставити однаковий фрагмент тексту в різні місця документа, для цього потрібно спочатку його виділити, натиснути кнопку Копіювати. Потім установити курсор у те місце, куди потрібно скопіювати фрагмент, і натиснути кнопку Вставити. Для переміщення частини тексту після виділення, натискаємо кнопку Вирізати, а потім діємо аналогічно до попередньої операції. Для виконання цих операцій можна скористатися і сполученням клавіш:
Фізкультхвилинка
Встану до схід сонечка, поки є роса – (потягуються)
Юрієва, цілюща, чарівна.
(ручки догори і показують, яка чарівна)
Вмию личко, щоб було біленьке, (миють личко)
Вмию очка, щоб були ясненькі, (миють очка)
Вушка вмию, щоби добре чули (миють вушка)
І нічого не забули, (руки в боки, підняли гордо голівку)
4. Робота за комп’ютером.
A) Повторення правил безпечної роботи за комп’ютером.
– Тепер попрацюємо за комп’ютером. Про що варто пам’ятати? (Про правила безпечної роботи та правила поведінки в комп’ютерному класі.)
Гра “Карусель”
Діти стають у коло. Кожен учасник готує запитання з безпеки життєдіяльності в комп’ютерному класі. Вчитель визначає першого. Він ставить запитання сусідові за годинниковою стрілкою. Другий дає запитання третьому і т. д. Учасник, який не відповів, виходить з кола і просить допомоги в решти гравців. Перемагають ті, хто залишається стояти по колу.
Б) Інструктаж учителя щодо роботи з комп’ютерною програмою.
Запустіть на виконання текстовий редактор WordPad. Відкрийте текстовий документ Весна в бурульці. Переставте частини тексту в потрібному порядку. Збережіть відредагований текст.
B) Робота з комп’ютерною програмою.
Г) Релаксація (зняття зорової втоми).
Офтальмологічна пауза
Раз, два, гри! Очі догори!
На чотири, п’ять і шість
Треба міцно їх стулить.
Знову очі догори, рахуємо: раз, два, три!
Г) Продовження роботи з комп’ютерною програмою.
Відкрийте текстовий документ Це моя Україна. Вставте слова приспіву після кожного куплету. Збережіть відредагований текст. Закрийте текстовий редактор WordPad.
5. Закріплення знань.
Робота в зошиті
Завдання 2.
– Пригадайте, як можна виділити фрагменти тексту’. Встановіть відповідність.
Завдання 3.
Встановіть відповідність між командами, їхніми піктограмами та сполученнями клавіш у текстовому редакторі.
Робота з підручником
Завдання 4 (с. 39).
Опишіть алгоритм копіювання фрагмента тексту.
1. Виділи потрібний фрагмент.
2. Вибери кнопку
3. Установи курсор у тому місці тексту, куди потрібно скопіювати даний фрагмент.
4. Вибери кнопку
Завдання 5 (с. 39).
– Складіть алгоритм переміщення фрагмента тексту.
1 Виділи потрібний фрагмент.
2. Вибери кнопку
3. Установи курсор у тому місці тексту, куди потрібно скопіювати даний фрагмент.
4. Вибери кнопку
Завдання 6 (с. 39).
Ганнуся скопіювала такий фрагмент тексту: “стало різнокольоровим”. Поясни, що побачить Ганнуся на аркуші після натиснення сполучення клавіш
6. Підсумок уроку. Рефлексія.
– Що нового ви відкрили для себе на уроці?
– Що було важким, а що легким для вас на уроці?
– Що вас зацікавило на уроці?