ЧАСТИНА ДРУГА Післябукварний період
31 Кожному мила своя сторона
Оглядати (осматртвать)
Повернутися (возвратиться)
Уявити (представить)
Сподобатися (понравиться)
За Тетяною Волгіною
УДОМА КРАЩЕ
Приїхав до Михайлика гість із села – двоюрідний брат Романко. Пішли вони місто оглядати.
Показав Михайлик Романкові ляльковий театр, міський парк із фонтанами, цирк, метро.
Коли хлоп’ята повернулися, бабуся посадила їх обідати й спитала:
– Ну що, Романку, сподобалося тобі наше місто?
– Сподобалось!
Бабуся засміялась і сказала:
– Це, Романку, з усіма так. Навіть прислів’я таке є: “У гостях добре, а вдома краще”.
Де побували хлопчики, що вони бачили? Чому бабуся сказала, що в гостях добре, а дома краще? Уяви собі, що це до тебе приїхав гість. Що ти покажеш йому в своєму місті (селі), про що розкажеш?
Ситуації мовлення
Іванко познайомився з дівчинкою, яка розповіла про себе так:
– Мене звати Оксанка.
Я дуже люблю читати книжки.
Поміркуйте, яке запитання поставив Іванко дівчинці, щоб дістати такі відповіді? Озвучте розмову.
Під час знайомства Оксанка запитала у хлопчика:
– На якій вулиці ти живеш?
– Хто є у вашій сім’ї, крім тебе?
– У якій школі ти вчишся?
– Що ти найбільше любиш робити?
Продовжте розмову Іванка й Оксанки, давши відповіді на запитання дівчинки.
Розрізняй!
Місто – город Живу (де?) у… .
Місце – место Стою (де?) на… .
Анаталій Камінчук
БАТЬКІВЩИНА
Зацвітає калина, зеленіє ліщина,
Степом котиться диво-луна.
Це моя Україна, це моя Батьківщина,
Що, як тато і мама, одна!