УРОК 43
Тема. Круглі числа. Задачі з буквеними даними
Мета: вказати на можливість застосування способу округлення чисел під час виконання усних обчислень; вчити розв’язати задачі з буквеними даними та знаходити периметр ділянки за її планом.
Обладнання: картки для усної лічби, креслення задачі.
ХІД УРОКУ
I. Контроль і закріплення знань учнів
1. Перевірка домашнього завдання
– Пояснити розв’язання задачі № 362.
– Записати на дошці обчислення з іменованими числами із вправи № 363.
2. Усні обчислення
–
Картка 1
З лісу полетіло 8 птахів, а прилетіло – в 5 разів більше. На скільки більше птахів прилетіло в ліс, ніж полетіло з нього?
Картка 2
Щоб прикрасити вікна до осіннього балу, використали 4 444 кленових листочків, дубових – на 3 333 менше, а березових – на 1 111 більше, ніж кленових і дубових разом. Скільки березових листочків використали для оздоблення вікон?
– Завдання для опитування.
– На дві сукні потрібно 5 м тканини. Скільки суконь можна пошити з 20 м тканини?
– Обчислити: 10 ц
– Поєднати приклади з однаковими відповідями.
II. Вивчення нового матеріалу
1. Підготовча вправа
Розбити числа на дві групи. Пояснити свій вибір.
2 300, 234, 45 211, 4 500, 5 060, 5 069, 6 002, 90 090, 20 000.
2. Пояснення вчителя
– Числа, що закінчуються на 0, називають круглими.
– Числа 500, 10, 100, 3000, 34 070 – круглі числа.
3. Робота із завданням № 364, 365
4. Робота з таблицею множення
Знайти у відповідях таблиць множення чисел 4, 5, 6 круглі числа.
5. Фізкультхвилинка
6. Округлення чисел
– Іноді для зручності обчислень користуються способом округлення. Наприклад: 34 ~ 30, 56 ~ 60.
Якщо остання цифра більша за 5 – число округлюється в сторону зменшення: 24 20, 33 30, 72 70. Якщо остання цифра більше 5, то число округлюють у порядку зростання: 76 80, 98 100, 46 50.
7. Практична робота
Округлити числа: 48, 199, 341, 301, 459, 37, 88.
III. Розвиток математичних умінь учнів
1. Обчислення прикладів № 367 з коментуванням
2. Робота за кресленням завдання № 368
Обчислення периметра кожної ділянки. Слід згадати правило знаходження периметра прямокутника.
3. Розв’язання задачі № 366 за схемою (на дошці)
IV. Підсумки уроку
V. Домашнє завдання
№ 370, 371.