ПОРЯДКОВА ЛІЧБА. ПОРІВНЯННЯ ПРЕДМЕТІВ (“ВИСОКИЙ

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

Урок 5. ПОРЯДКОВА ЛІЧБА. ПОРІВНЯННЯ ПРЕДМЕТІВ (“ВИСОКИЙ – НИЗЬКИЙ”). ПІДГОТОВЧІ ВПРАВИ ДО НАПИСАННЯ ЦИФР

Мета: вчити учнів лічби у прямому та зворотному порядку, використовуючи порядкові числівники; навчати встановлювати відповідні відношення між предметами: “вищий – нижчий”; вправляти у написанні елементів цифр; виховувати акуратність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1.

Весела лічба

У папуги Гоші

Було трохи грошей.

Він на них собі купив:

Чобітки, пальто і бриль,

Й парасольку на додачу.

Скільки всіх нових речей

Він повіз собі на дачу?

2. Гра “Стук-стук”

Учитель вистукує певну кількість разів, а діти викладають цю кількість на парті із паличок.

3. Гра “Не позіхай – число називай”

Лічба від 1 до 10; від 3 до 7; від 5 до 10.

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Порядкова лічба

На дошці – малюнок ріпки і героїв казки.

Посадив дід ріпку. Виросла ріпка велика-превелика. І вирішив дід викопати ріпку.

– Хто першим прийшов витягувати ріпку?

– Хто – другим?

– Хто – третім? І так далі.

Учитель виставляє героїв казки. Діти рахують за вчителем: “Перший дід, друга бабця…”.

2. Робота за підручником (с. 10-11)

Завдання 1

– Кого ви бачите на малюнку? Хто ввійде в клас першим? другим? третім? останнім?

– Скільки елементів у множині учнів? дівчаток? хлопчиків? вчителів? вікон? дверей?

Завдання 2

1)Хто намальований? Куди вони йдуть? Хто прийде першим? Хто другим? Хто йде за Мальвіною? Поставте свої запитання до малюнка.

2) Напиши стільки елементів, скільки казкових героїв на малюнку.

Завдання 3

– Скільки звірят на малюнку? Назви порядковий номер кожної тварини, починаючи з козенятка. Полічи в іншому напрямку. Скільки елементів у множині чашок? ложок? тарілок? блюдець? склянок? тістечок? м’ячів? стільців? столів? Яких предметів посуду не вистачає? Скільки?

Завдання 4

Робота в зошиті. Малювання трикутників за зразком.

Завдання 5

– Яких тварин зображено? Хто високий? Хто низький? Наведіть свої приклади.

Завдання б

– Хто вищий – Василько чи Гліб? Хто найнижчий?

Фізкультхвилинка

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Порядкова лічба “Дні тижня”

Перший – понеділок, другий, – вівторок і т. д.

2. Геометричний матеріал

На дошці – малюнок.

 ПОРЯДКОВА ЛІЧБА. ПОРІВНЯННЯ ПРЕДМЕТІВ (ВИСОКИЙ

– Скільки трикутників?

– Скільки квадратів?

– Чого більше?

– Скільки кружечків?

– Що можна сказати про квадрати і кружечки? (Порівну)

3. Робота в зошиті

1-й ряд – намалюйте 3 квадратики.

2-й ряд – намалюйте 4 кружечки.

– Що необхідно зробити, щоб квадратиків і кружечків стало порівну?

4. Бесіда про птахів

На дошці – малюнки пташок: лелека, горобець, сорока, синичка.

– Порахуйте птахів зліва направо, а потім – справа наліво (перший – лелека, другий – горобець…)

Висновок. Кількість предметів не залежить від напрямку лічби. Якщо напрямок лічби не вказаний, то рахують зліва направо.

– Діти, а які з цих птахів відлітають в теплі краї? (Лелека)

– Скільки лелек на малюнку? (Один)

– А на якому місці він стоїть, якщо рахувати зліва направо? (На першому)

– Які птахи залишаються зимувати? Назвіть їх.

5. Гра “На гостину до ведмедика”

Учитель виставляє на дошці малюнки тварин, різних за зростом.

– Хто прийшов у гості першим?

– Хто – другим?

– Хто – третім?

– Скільки всього тварин?

– Хто з них найвищий?

– Хто з них найнижчий?

– Назвіть тварин від найвищої до найнижчої.

– Між якими тваринами стоїть білочка?

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

– Ми рахували? (Так!)

– Ми писали? (Так!)

– Ми грали? (Так!)




ПОРЯДКОВА ЛІЧБА. ПОРІВНЯННЯ ПРЕДМЕТІВ (“ВИСОКИЙ