Запис дробів. Знаходження дробу від числа. Розв’язування задач (№№ 770-776)

Тема. Запис дробів. Знаходження дробу від числа. Розв’язування задач (№№ 770-776).

Мета. Ознайомити учнів із знаходженням дробу від числа у випадку, коли чисельник відмінний від одиниці; вчити розв’язувати задачі на знаходження дробу від числа; закріплювати вміння учнів записувати та читати дроби.

Обладнання. Таблиця “Знаходження дробу від числа”; картки для опитування; схеми задач.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція та закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

Учні обмінюються зошитами і здійснюють взаємоперевірку

виконання завдань.

2. Усні обчислення.

А) Вправа № 770.

Учні читають дроби і пояснюють, як їх утворено.

Б) Математичний диктант.

Учні записують тільки результати обчислень.

– Знайдіть  Запис дробів. Знаходження дробу від числа. Розвязування задач (№№ 770 776) від 320; 100. (80; 25)

– Чому дорівнює  Запис дробів. Знаходження дробу від числа. Розвязування задач (№№ 770 776) год;  Запис дробів. Знаходження дробу від числа. Розвязування задач (№№ 770 776) від 2 хв. (20 хв; 40 хв)

– Знайдіть число, якщо:  Запис дробів. Знаходження дробу від числа. Розвязування задач (№№ 770 776) його дорівнює 90:  Запис дробів. Знаходження дробу від числа. Розвязування задач (№№ 770 776) його дорівнює 40. (270; 320)

– Від числа 500 відніміть

src="/image/2/image039_0.png" class=""/> . (400)

В)* Задача.

За першу годину турист пройшов  Запис дробів. Знаходження дробу від числа. Розвязування задач (№№ 770 776) всієї відстані, за другу – вдвічі менше, після чого йому залишилося пройти ще 4 км. Скільки всього кілометрів повинен пройти турист? (16 км)

 Запис дробів. Знаходження дробу від числа. Розвязування задач (№№ 770 776)

3. Завдання для опитування.

1) 3 одного автовокзалу вирушили у протилежних напрямках 2 автобуси. Яка відстань буде між ними через 5 год, якщо швидкість першого автобуса 60 км/год, а другого – 70 км/год? (650 км)

2) Знайти у від 14220. (= 2844)

Картки для опитування.

№ 1

1) Два автомобілі виїхали одночасно назустріч один одному з двох міст, відстань між якими 450 км. і зустрілися через 5 год. Один автомобіль рухався зі швидкістю 40 км/год. З якою швидкістю рухався другий автомобіль? (50 км/год)

2) Знайди  Запис дробів. Знаходження дробу від числа. Розвязування задач (№№ 770 776) від 8020. (= 2005)

№ 2

1) Із Києва і Тернополя одночасно назустріч один одному виїхали 2 автобуси. Перший автобус їхав зі швидкістю 60 км/год, а другий – 52 км/год. Через 5 год вони зустрілися. Яка відстань між містами? (560 км.)

2) Знайди  Запис дробів. Знаходження дробу від числа. Розвязування задач (№№ 770 776) від 72060. (= 12010)

Фізкультхвилинка.

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовча робота за № 772.

2. Пояснення нового матеріалу.

На дошці таблиця “Знаходження дробу від числа”.

– Довжина відрізка 12 см. Щоб знайти  Запис дробів. Знаходження дробу від числа. Розвязування задач (№№ 770 776) цього відрізка, спочатку знайдемо  Запис дробів. Знаходження дробу від числа. Розвязування задач (№№ 770 776) . Скільки сантиметрів має  Запис дробів. Знаходження дробу від числа. Розвязування задач (№№ 770 776) відрізка? (12 : 4 = 3 (см).)

Як знайти  Запис дробів. Знаходження дробу від числа. Розвязування задач (№№ 770 776) відрізка? (Треба 3 см взята 3 рази: 3 • 3 = 9 (см).)

Отже,  Запис дробів. Знаходження дробу від числа. Розвязування задач (№№ 770 776) від 12 см дорівнює 9 см.

Запис: 12 : 4 • 3 = 9 (см).

3. Первинне закріплення вивченого.

А) Вправа № 773.

Б) Виконання завдання № 774 (з коментуванням).

В) Вивчення правила на с. 127.

III. Розвиток математичних знань.

1. Дії з іменованими числами.

4 т + 16 т 1 ц : 7 (= 63 ц)

14 м 5 см + 2 м 08 см • 5 (=24 м 45 см)

2. Геометричне завдання.

Накреслити два квадрати зі стороною 4 см кожний. Заштрихувати у першому квадраті  Запис дробів. Знаходження дробу від числа. Розвязування задач (№№ 770 776) його, а в другому –  Запис дробів. Знаходження дробу від числа. Розвязування задач (№№ 770 776).

3. Задача.

Маса гарбуза 14 кг. Від гарбуза відрізали у його маси і зварили кашу. Скільки кілограмів гарбуза пішло на кашу?

(Розв’язання: 14 : 7 • 2 = 4 (кг).)

IV. Підсумок уроку.

– Усно розв’яжіть задачу.

У книжці 36 сторінок. Іринка прочитала – всієї книги. Скільки сторінок книги прочитала дівчинка?

V. Домашнє завдання.

№№ 775, 776; повторити правило на с. 127.