УРОК 11
Тема. Культура зовнішності людини. Її стиль
Мета: ознайомлювати дітей із різними стилями зовнішності людини; розвивати вміння визначати стильову єдність одягу.
Обладнання: зразки робіт, клей, ножиці, кольоровий папір, шаблони.
ХІД УРОКУ
І. Організація учнів класу
Гей, дзвени, весела пісне,
Щоб усі почули спів!
Стало в класі тихо-тихо,
І почнемо вже урок.
II. Актуалізація опорних знань учнів
Бесіда з учнями.
Ввібрав наш український одяг
Всі кольори, що є в природі.
Шевці, кравці нас
У барви луків, зелень гаю.
– Чи дійсно це так, діти?
– Скажіть мені, будь ласка, яке значення має одяг для кожної людини?
– Діти, чи може одяг не відповідати порам року?
– Яким повинен бути одяг у людей? (Чистим, охайним)
– Як ви вже зрозуміли, діти, ми сьогодні говоритимемо про зовнішній вигляд людини, а саме про одяг. Девізом уроку є прислів’я: “Хто охайний, той людям приємний “. Як ви його розумієте?
– Одяг, діти, як твір прикладного мистецтва, повинен бути не тільки красивим, а й гармоніювати із зовнішнім виглядом людини. Це залежить як від композиції,
Одяг захищає тіло людини від холоду, вологи, пилу, сонця, зберігає його сталу температуру, створює навколо тіла штучний мікроклімат, умови для доброго самопочуття, здоров’я, працездатності. З розвитком культури люди мають найрізноманітніший одяг: зимовий і літній, для роботи і дому, для спорту й відпочинку, святковий і повсякденний. Наш одяг різний не тільки за видами й призначенням, але й за формою, оздобленням, лініями фасону, тканинами.
Усі види одягу поділяються на побутовий і виробничий. А за способом використання – це верхній одяг, легкий одяг, постільна білизна, пляжний одяг. І, звісно, одяг поділяється на чоловічий, жіночий одяг і одяг для дітей.
– Я знаю, що ви дуже любите відгадувати загадки. Послухайте і відгадайте, кому належать ці слова.
– Твій одяг вийде, мов картинка:
Все по тобі – рукав і спинка.
Тож на примірці – так годиться –
Стій рівно і не смій крутиться. (Кравець)
– Два кільця, два кінця,
А посередині – цвях. (Ножиці)
– Я блискуча, гостренька,
Маю вічко маленьке,
За собою несу
Довгу-довгу косу. (Голка)
– По малій білій річці
Плаває гарячий пароплав –
То вперед, то назад. (Праска)
– Одяг людей, у тому числі й дітей, повинен бути завжди чистим і охайним.
Прислів’я: “Не думай бути красивим, а думай бути охайним”.
III. Оголошення теми і мети уроку
– А зараз ви будете кравцями, швачками, конструкторами, модельєрами. Перед вами – 3 моделі одягу (одяг із паперу). Що це за одяг? Чи подобається він вам? Чому? Завдання перед вами таке. Спробуйте зробити цей одяг цікавішим, оригінальнішим, красивим. Таким, щоб кожному хотілося його вдягти. Якими будуть ваші пропозиції? (Висловлювання дітей щодо можливих елементів оздоблення.)
IV. Робота над темою уроку
– Працювати будемо трьома групами:
Перший ряд – оздоблює сукню;
Другий ряд – оздоблює халат;
Третій ряд – оздоблює фартух.
На партах у вас шаблони. Користуючись ними, обирайте своє оздоблення. Вирізайте його з кольорового паперу і приклеюйте на свій виріб.
Перш ніж розпочати роботу, давайте згадаємо правила безпечної роботи з ножицями і правила роботи з клеєм (див. урок 1).
V. Фізкультхвилинка
VI. Практична робота учнів
1. Перш ніж розпочати роботу, перевір, чи чисті в тебе руки.
2. Обережно поводься з інструментами.
3. Акуратно розмісти пляшечку з клеєм.
4. Виконуй завдання уважно, спокійно, без зайвих рухів.
5. Не відволікайся сам і не заважай сусідам.
6. Не торкайся обличчя й очей брудними руками.
Надання індивідуальної допомоги учням.
VII. Демонстрація дитячих робіт.
Оцінювання навчальних досягнень учнів
– Спробуйте оцінити свою діяльність на уроці за допомогою вже відомої нам “шкали оцінювання”.
VIII. Підсумок уроку
– Хто отримав задоволення від своєї праці на уроці?
– Хто відчуває, що міг би працювати краще?
Народне прислів’я каже: “Нечепурність – це неповага не тільки до себе, а й до оточуючих”.
– На наступний урок вам потрібно підготувати кольоровий папір, клей, ножиці.