І у будні, і у свята будем стіл сервірувати
ОЗДОБЛЕННЯ ОДЯГУ І ВЗУТТЯ
Мережка
Що потрібно для того, щоб навчитися вишивати У мережку? Лляна тканина з чітким переплетенням; голка; біла нитка муліне.
Як почати вишивати мережку?
При вишиванні мережки руки повинні бути чистими і сухими, оскільки білі нитки муліне дуже маркі і відіпрати плями на них дуже складно!
Візьми лляну тканину і закріпи її в п’яльці. Дуже важливо, щоб майбутня мережка йшла по качку. Качок – це нитки, які в переплетенні йдуть перпендикулярно основним
З’ясуй, де качок, а де основна нитка, де виворіт, а де лицьовий бік. На лляній тканині немає вивороту або лицьового боку, тому на вивороті вишивки роблять позначку простим олівцем.
Починай вишивати. Білу нитку муліне протягуй двома хвостиками вперед, так, щоб вийшла петелька.
Практична робота.
Виготовлення мережки
Виготов виріб технікою мережки з допомогою дорослих.
Перевір себе!
1. Назви кілька текстильних матеріалів, придатних для художньої обробки.
2. Назви, напиши
3. Назви кілька видів текстильних матеріалів. Які істоти забезпечують нас сировиною для їх виготовлення?
4. Які професії пов’язані з виготовленням і обробкою тканини?
5. Прочитай казкові епізоди.
Батько віддав сина-ледаря на кравця вчитися. От він побув там днів зо три та й утік. Заліз на піч і знову просом пересипається. батько віддав до шевця шевству учитися. Так він і звідтіля утік. “поведу, – каже батько, – свого ледаря в інше царство: де найму, то й найму, може він звідти і не втече”. Взяв ледаря і повів. Аж де не взявся маленький дідок, сам зморщений, а борода зелена аж до колін. Ох із зеленою бородою найняв ледаря до себе…
А це якось цар забажав дізнатися: яка з невісток уміє краще килими ткати, яка з них краща ткаля. Вийшла царівна-жаба, гукнула – тут де не взялися дівчата-служниці: виткали килими, гарно півнів понашивали і віддали їй…
Чи знаєш ти назви цих казок? Про які професії в них згадується?
1. Розглянь подані зображення. Який малюнок до якого професійного свята?
2. Утвори речення, правильно поєднавши частини. Продавець навчає учнів
Учитель подає страви у кав’ярні
Бібліотекар продає товари покупцям
Офіціант лікує хворих людей
Лікар видає книги читачам
Пізнай себе
З допомогою вчителя і батьків перевір рівень розвитку власних природних здібностей. Познач на аркуші паперу плюсами або мінусами твоє ставлення до поданих тверджень.
Прочитай парами речення. Вибери і познач потрібне тобі твердження або заперечення: “мені дуже подобається” (+ + +), “мені подобається” (+ +), “мабуть, подобається” (+); “мені дуже не подобається” ( – – – ), “мені не подобається” ( – – ) , “мабуть, не подобається” (-).
Підрахуй кількість плюсів і мінусів, які ти дав середовищам професій: ЛП – людина і природа, ЛТ – людина і техніка, ЛЗ – людина і знакова інформація, ЛХ – людина і художні образи, ЛЛ – людина й інші люди.
Запитання читай парами!
Я хочу в майбутньому:
16а Робити лабораторні аналізи в лікарні, стежити за поведінкою мікробів, як лаборант (ЛТ)
Чи
16б Приймати, оглядати, відвідувати хворих, призначати лікування, виписувати рецепти, як лікар (ЛЛ)
17а Фарбувати або розписувати стіни приміщень, поверхню виробів, створювати картини живопису (ЛХ)
Чи
17б Збирати машини з деталей і вузлів, як інженер-конструктор, слюсар (ЛТ)
18а Організовувати культпоходи до театру, музеїв, робити екскурсії з однокласниками або молодшими дітьми (ЛЛ)
Чи
18б Грати на сцені, як актор; брати участь у концертах, художній самодіяльності (ЛХ)
19а Виготовляти за кресленням деталі виробів; проектувати будинки, як архітектор (ЛТ)
Чи
19б Креслити, копіювати карти місцевості, як географ, геолог (ЛЗ)
20а Вести боротьбу із хворобами рослин, шкідниками лісу, саду, як лісник або садівник чи агроном (ЛП)
Чи
20б Працювати на клавішних машинах: калькуляторах, комп’ютерах, факсах тощо (ЛТ)