ОСНОВИ ВАЛЕОЛОГІЇ
Підручник
РОЗДІЛ І
ОСНОВИ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ
1.5. Мета та завдання валеологічної освіти педагогічних працівників
Основною метою валеологічної освіти педагогічних працівників є формування валеологічної культури вчителя як передумови його адаптації до нової педагогічної парадигми – гуманістичної спрямованості навчального процесу.
Ця мета досягається за рахунок вирішення освітніх і виховних завдань:
– виховання розуміння сучасних демографічних проблем, усвідомлення їх важливості
– усвідомлення безперспективності утилітарного, технократичного підходу до формування змісту та мети освіти і необхідності його заміни на антропоорієнтовану філософію постіндустріальної епохи;
– розвиток особистої відповідальності вчителя і керівних кадрів освіти за стан здоров’я учнів;
– розвиток готовності вчителя формувати, зберігати і покращувати здоров’я дитини;
– формування у вчителя відповідальності за власне здоров’я;
– формування у вчителя системно-цілісних уявлень про здоров’я як ціннісну категорію;
– формування глибоких
– оволодіння валеологічними технологіями навчання;
– оволодіння методиками оцінювання рівня здоров’я і валеологічного моніторингу;
– розвиток умінь приймати відповідальні рішення щодо проблем збереження здоров’я учнів і власного здоров’я;
– формування знань і умінь дослідницького характеру, спрямованих на розвиток здатності до розв’язання валеологічних проблем;
– формування знань і умінь, необхідних для створення валеологічних умов навчання і виховання в закладах освіти;
– відродження кращих традицій української педагогіки, зокрема родинної, спрямованих на збереження і зміцнення здоров’я дитини.
В основу валеологічної освіти покладені принципи гуманізації, науковості, безперервності, системності та прогностичності.