Мета: вдосконалювати навички роботи в техніці оригамі; навчати учнів виготовляти модульне оригамі; розвивати творчі здібності, уяву, увагу; виховувати охайність під час роботи, працьовитість, любов до навколишнього світу.
Обладнання: набір кольорового паперу для оригамі; ножиці; зразки виробів; мультимедійна дошка.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Привітання
Пролунав уже дзвінок –
Починається урок.
Треба дружно працювати,
Щоб новеньке щось пізнати.
2. Перевірка готовності до уроку
3. Упорядкування
II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Повідомлення теми та мети уроку
– Сьогодні, на останньому уроці трудового навчання у 3-му класі, ми продовжимо працювати у техніці оригамі, ознайомимося з модульним оригамі та створимо чудові літні композиції з модулів “трилисник”.
2. Розповідь учителя
– Модульне оригамі – створення об’ємних фігур з модулів (однакових частин). Кожний модуль складається за правилами класичного оригамі з одного аркуша паперу, а потім модулі з’єднуються шляхом укладання їх один в одний.
– Розгляньте зображення на дошці.
Робота за підручником (с. 52)
– Здається, що модуль “трилисник” складається з окремих частин, але виготовляється він з одного паперового квадрата.
Фізкультхвилинка
На пальчики встанемо –
До хмарин дістанемо.
Один, два, три, чотири,
До хмарин дістанемо.
Нахиліться стільки раз,
Скільки квіточок у нас.
Один, два, три, чотири, п’ять,
Добре вмієм рахувать.
Скільки покажу грибків,
Стільки ви зробіть стрибків.
Один, два, три, чотири, п’ять,
Час усім відпочивать.
3. Демонстрування та аналіз зразка
1) Інструктаж учителя.
Робота за підручником (с. 52)
– Робимо модуль “трилисника”.
– Розгляньте зразки композицій “трилисників”. З’ясуйте, скільки модулів вам потрібно для створення власної композиції. Доберіть папір відповідного кольору.
– З модулів можна викласти образи тварин, рослин, комах, літню квіткову композицію.
– Для виготовлення пелюсток, листочків і різних деталей використовуйте квадрати.
2) Повторення правил безпеки під час роботи.
ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ
– Яка літня композиція вам найбільше подобається?
V. ПІДСУМОК УРОКУ
– Чи сподобався вам урок?
– Які вироби ви хотіли би навчитися виготовляти у 4-му класі?
– Якщо вам сподобалося працювати у техніці оригамі, продовжіть цю роботу вдома під час літніх канікул.
– Розгадайте кросворд
Кросворд
1. Як називається виріб, отриманий шляхом згинання паперу, який дарують на день народження або до якогось свята? (Листівка)
2. Вид художньої діяльності, коли зі шматочків шкіри, тканини або паперу вирізують фігурки, а потім наклеюють на основу. (Аплікація)
3. Багаторазове повторення зображення предметів. Зустрічається в архітектурі, декоративно-ужитковому мистецтві. (Орнамент)
4. Яким об’ємним виробом з паперу можна прикрасити новорічну ялинку? (Ліхтарик)
5. Мистецтво створювати пласкі композиції або об’ємні вироби із паперових смужок. (Квілінг)
6. Вид діяльності, коли розмічають розгортки на папері та складають простіші макети виробів. (Макетування)
7. Матеріал, створений людиною, який складається з глини, але в нього додають спеціальні речовини (віск, фарби), які роблять його більш м’яким, пластичним, різнокольоровим. (Пластилін)
8. Різноманітні прикраси з паперу, ажурно вирізані ножицями чи ножем з гострим кінчиком, якими в давнину часто оздоблювали полички мисників, шаф, етажерок, прикрашали святкові столи, стіни у кімнатах. (Витинанки)
– Бажаю вам щасливих та радісних канікул!