Розділ III
ЗЕМЛЯ – НАШ СПІЛЬНИЙ ДІМ
Урок № 67
Тема. НЕОБХІДНІСТЬ МІЖНАРОДНОГО СПІВРОБІТНИЦТВА У ВИРІШЕННІ ЕКОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ. МІЖНАРОДНІ ОРГАНІЗАЦІЇ З ОХОРОНИ ПРИРОДИ
Мета: показати глобальний характер порушення природної рівноваги, узагальнити знання про природоохоронні території, показати роль міжнародного співробітництва і географічної науки в розв’язанні глобальних проблем людства; виховання відповідальності за наслідки впливу господарської діяльності людини на природу.
Тип уроку: узагальнення
Обладнання: карта “Природоохоронні території світу”, атласи, підручники.
Опорні та базові поняття: природні ресурси, природні комплекси, навколишнє середовище, прородоохоронні території, міжнародні організації.
Географічна номенклатура: національні парки, заповідники, пам’ятки природи світу.
ЗМІСТ УРОКУ
I. Організаційний момент
Прийом “Аукціон”
Учні називають та показують на карті природоохоронні території світу:
1. Національний парк Нгоронгоро.
2. Національний парк Серенгеті.
3. Національний парк Крюгера.
4. Національний
5. Національний парк Ігуасу.
6. Національний парк Єллоустон.
7. Національний парк Джаспер.
II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Прийом “Бліцопитування”
– З якою метою створюються природоохоронні території?
– Назвіть головні їх типи?
– Що таке пам’ятка природи, заповідник, національний парк?
– На яких територіях дозволяється туризм?
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів
Прийом “Мікрофон”
Учитель пропонує учням висловити власну думку щодо необхідності міжнародного співробітництва у вирішенні екологічних проблем.
IV. Вивчення нового матеріалу
Прийом “Домашня заготовка”
Розповіді учнів:
1. Порушення природної рівноваги.
2. Природоохороні території.
3. Міжнародне співробітництво.
4. Роль географічної науки у вивченні та збереженні природи Землі.
V. Закріплення вивченого матеріалу
Прийом “Проблемне питання”
Запитання. Якби ви були учасником засідання ООН з охорони навколишнього середовища, то які запитання запропонували б для першочергового розгляду?
VІ. Підсумок уроку
Учитель. Що нового ви дізналися на уроці, якими думками хотіли б поділитись?
VІІ. Домашнє завдання
– Опрацювати текст параграфа.
– Підготуватися до підсумкової контрольної роботи.
Додатковий матеріал до уроку
Перший природоохоронний кодекс було розроблено в Китаї в W ст. до н. е. Він називався “Гуань-Цзи”. Держава охороняла дерева та рослини в період цвітіння, тварин у періоди розмноження, територію боліт і лісів.
Урок № 68
Тема. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА КОРЕКЦІЯ ЗНАНЬ, ВМІНЬ ТА НАВИЧОК УЧНІВ З ТЕМИ “ЗЕМЛЯ – НАШ СПІЛЬНИЙ ДІМ”
(форму і методи уроку обирає учитель)
Урок № 69
ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ № 6
(семестрова контрольна робота)
Урок № 70
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО В 7 КЛАСІ