УРОК 24. Об’ємна аплікація із тканини та гудзиків. Виготовлення м’якої і іграшки “Сонечко”
Мета: продовжувати знайомити учнів із дизайном дитячого костюма; виготовити м’яку іграшку, розвивати в дітей конструкторські навички, удосконалювати вміння роботи з тканиною, учити економно використовувати матеріал; розвивати фантазію, образне мислення, творчі здібності; виховувати естетичні смаки, культуру праці.
Обладнання: ножиці, шило, картон, дріт, гудзики, нитки, клей, пензлик.
ХІД УРОКУ
I. Організація уроку
Тільки
Зазирне в вікно світанок,
До вікна ми підійдем
І промовим: “Добрий ранок!”.
Доброго дня вам, любі малята,
Хлопчики милі мої і дівчата.
Щирою усмішкою я вас вітаю,
Доброго настрою на весь день бажаю.
Хай на милих ваших личках
Привітні розцвітуть усмішки.
Вліво, вправо поверніться
І сусідам усміхніться.
За руки один одного візьмем
І дружно привітаємось:
– Добрий день!
II. Актуалізація навчальних знань учнів
1. Відгадування загадки
На свитині червоненькій
Має латочки чорненькі.
На листочок сяде вмить,
Як жариночка
2. Довідкове бюро
– Червону половинку горошини на шести чорних лапках усюди називають ласкаво. У нас – сонечком, у Західній Європі – божою овечкою, сонячним телятком або сонячним жучком.
“Сонечку, ти лети на небо!” – цю пісеньку наспівують діти, коли симпатична комашка дріботить по долоньці. Нарешті дає себе вмовити: піднімає лаковані надкрила, випускає прозорі крильця й відлітає. Але зовсім не на небо. Восени сонечка ховаються на узліссі або під горою, за великим камінням. Буває, що сонечка зимують у всіх на виду – на стовбурі дерева або на телеграфному стовпі. їх поливає дощ, засипає сніг. Щоб не замерзнути, вони ще з осені втрачають воду, підсихають і засинають до весни.
3. Інтерактивна вправа “Метод “прес”
Учні об’єднуються у групи: 1-ша група “Діти”, 2-га група “Птахи”.
– Навіщо сонечко має таке яскраве забарвлення?
1-ша група “Діти”. Ми вважаємо, що сонечко має таке яскраве забарвлення для того, щоб нам приємно було на нього дивитися, щоб воно вирізнялося з-поміж інших комах, щоб нам було весело й радісно.
2-га група “Птахи”. Ми вважаємо, що сонечко має таке яскраве забарвлення для того, щоб його не чіпали, не кривдили. Забарвленням воно попереджає про те, що неїстівне. Якщо випадково притиснеш жучка, він випускає помаранчеву краплю. Це – отрута. Для людини вона безпечна, але птах, що ризикнув проковтнути сонечко, обпече собі горло. И іншим разом пролетить повз.
III. Оголошення теми та завдань уроку
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Пояснення вчителя
2. Робота з підручником (с. 72, 73)
3. Правила безпечної поведінки під час роботи з ножицями та голкою
Гра “З’єднайка”
Ножицями та шилом | Справним інструментом. |
Проколюй предмет шилом | Ножицями та шилом. |
Користуйся тільки | На спеціальній підкладці. |
Під час роботи з ножицями та шилом будь | Гратися не можна. |
Не розмахуй | Уважним, не розмовляй. |
Фізкультхвилинка
Я літаю над віконечком,
Звуть мене ласкаво сонечком.
Угору, униз я літаю,
Управо, уліво повертаю,
Літаю-літаю, крильцями махаю
І разом з дітками за парту сідаю.
Н. Кравцова
V. Демонстрування та аналіз зразка
Пояснення послідовності виконання роботи
VI. Практична робота за посібником “А. В. Бровченко. Альбом з трудового навчання. 4 клас” (с. 42-44)
Учні виконують роботу за інструктивною карткою альбому самостійно. Учитель за потреби надає допомогу.
VII. Підсумок уроку
1. Виставка та оцінювання робіт учнів
2. Інтерактивна вправа “Словесна гра “Сонечко-сонце”
Діти, знайшовши сонечко – семикрапкового жучка із червоними надкрилами, саджають його на долоню або палець і промовляють римований вислів.
Сонечку-сонце,
Злети на віконце.
Там твої дітки
Смакують наїдки.
3. Інтерактивний метод де Боно
А тепер попрацюймо з нашими чарівними шапочками.
Біла – колір чистоти.
– Що відомо про виріб? (Це сонечко).
Червона – колір життя, відчуттів.
– Що відчули після виготовлення м’якої іграшки? (Радість за себе: я зміг (змогла) зробити таке чудове сонечко!)
Жовта – колір сонця.
– Що гарного, на вашу думку, сталося?(Ми зрозуміли, що можна не тільки купувати іграшки, а й створити їх власними руками).
Чорна – колір землі, здорового глузду.
– Що вам найважче вдавалося?
Зелена – колір досліджень.
– Що ви порадили б дітям? (Щоб вони вчилися любити природу, виготовляти іграшки власноруч).
Синя – колір знань.
– Де ми знаходимося в процесі обговорення? (У класі).
4. Прибирання робочого місця