ОСІНЬ

СВІТ МУЗИЧНИХ ТВОРІВ

ВЧИМОСЯ СЛУХАТИ І ЧУТИ

Розглянь малюнки. Розкажи, до кого “приходить” музика від композитора та виконавця.

Чи знаєш ти, яким має бути слухач музики? Подумай і розкажи.

Композитор, виконавець і слухач – найважливіші мешканці у країні музики.

Саме від них залежить якість і подальша доля музичного твору.

– Прочитай вірш. Що потрібно людині, щоби музику відчути?

Є у дивосвіт музичний,

Шлях надійний та одвічний:

Щоби музику відчути,

Треба слухати і чути.

Тож навчитися повинна

Тишу

слухати людина.

Зупинися на хвилину

І прислухайся, як линуть

Звуки тихі та тендітні,

Майже зовсім непомітні.

Чуєш: ледь шепоче вітер,

За вікном гойдає віти.

І годинники – тік-так –

Відбивають чітко такт.

Дощ тихенько ронить сльози

На хатини, на покоси.

І зітхає дуже гірко

На вербі пожовкла гілка.

 ОСІНЬ

Тихий вечір над степами

Огортає землю снами.

Річка хвилі ледь колише,

Береже осінню тишу…

Тиша виткала

давно

З різних звуків полотно.

І про те, що чуєш в ній,

Ти повідати зумій.

Знайди у вірші описи осінніх звуків і уважно прислухайся до них. Так само вдумливо слухай музику.

– Георгій Свиридов. “Дощик”

Чи доводилося тобі чути стукіт краплинок дощу, шелестіння листя під бурхливою зливою?

Музику дощу майстерно зобразив у п’єсі “Дощик” російський композитор Георгій Свиридов. Кожний звук – немов маленька срібляста краплинка…

 ОСІНЬ

Послухай музику. Що “намалював” композитор звуками?

Уяви та покажи рухами рук, як “йде” дощик у п’єсі.

Дощ. Малюнок Ганни Ігнатової

– Розглянь малюнок “Дощ” школярки Ганни Ігнатової. Порівняй зміст і характер цього твору та музичної п’єси “Дощик”.

– Послухай пісню. Яка картина у ній створена?

ОСІНЬ

Музика В. Гребенюка, слова М. Познанської, Н. Прихотька

1. Тихо осінь ходить гаєм.

Ліс довкола аж горить.

 ОСІНЬ

2. Хто в хустині червоненькій

Став у лісі між дубів?

 ОСІНЬ

3. Ні, не дівчина там стала,

Горобина вироста!

 ОСІНЬ

Розучи та проспівай пісню. Виконай до неї завдання (за вибором):

– добери супровід на музичних інструментах;

– виконай малюнок;

– додай ще один куплет.

– Розглянь портрети композиторів. Пригадай за малюнками, які музичні твори їм належать.

 ОСІНЬ

Й. С. Бах

 ОСІНЬ

Я. Степовий

 ОСІНЬ

В. Подвала

 ОСІНЬ

 ОСІНЬ

Уяви, що ці твори звучать у концерті. Які ще п’єси та пісні ти хочеш додати до програми?

Чи знаєш ти, як треба поводитися в концертній залі, у філармонії, театрі?

Попрацюймо разом!

Прочитайте вірш. Що у ньому неправильно? Розподіліться парами. Один знаходить у вірші “шкідливу” пораду, інший – виправляє помилку.

На концерт, як і до школи,

Вчасно не приходь ніколи.

Увійдеш – гукай з порогу:

“Запізнивсь!

Звільніть дорогу!”

Тільки музика поллється,

Крикни: “Тихо! Хто сміється?”

І отак кричать годиться,

Доки музика скінчиться.

Якщо пісню хор співає,

А її вже кожний знає,

Треба встати і сказати:

“Прошу іншу заспівати”.

А в театрі, на балеті,

Згадуй випадки кумедні.

Хай послухають їх друзі,

Щоб сиділи не в напрузі.

А тепер скажу по правді:

Як врахуєш ці поради,

То ніколи не потрапиш

В світ, де є краса та радість,

В світ, де муза, серцю мила,

Розгортає дивні крила.

 ОСІНЬ

– Зверни увагу, як поводяться дорослі та діти у концертній залі, в театрі.

Розкажи, як треба слухати музику. Склади “Корисні поради слухачу” для своїх однолітків.




ОСІНЬ