ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ. ЗАДАЧІ НА ДВІ ДІЇ. ВИРАЗИ З ДУЖКАМИ
ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ
Урок 18. ПОЗНАЧЕННЯ ГЕОМЕТРИЧНИХ ФІГУР БУКВАМИ ЛАТИНСЬКОГО АЛФАВІТУ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ І ПОРІВНЯННЯ ЗАДАЧ.
(Розглядання двох задач, які мають спільну частину умови)
Мета: вчити учнів позначати геометричні фігури буквами латинського алфавіту; розглянути і порівняти задачі, які мають спільну частину умови; розвивати мислення, математичне мовлення; виховувати уважність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 28, завдання 153; 154)
Завдання 153
– Скільки редисок залишилося на грядці?
Завдання 154
– Прочитайте вирази, у яких від’ємник – 7.
2. Робота за таблицями
– Знайдіть невідомий доданок.
3. Хвилинка каліграфії
– Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені. 100; 90; 80; ?; ?.
4. Математичний диктант
– Запишіть число, яке стоїть перед числом 40.
– Запишіть число, що йде за числом 59.
– Яке число стоїть між 39 і 41.
– Записати число,
– Складіть і запишіть числа, використовуючи три задані цифри (2; 4; 9.0; 5; 8).
– Чому в другому випадку можна скласти тільки 4 числа, а не 6, як у першому випадку?
– Запишіть числа, що складаються:
А) з 5 дес. і 3 од.;
Б) з 7 дес. і 5 од.;
В) з 4 дес. і 9 од.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми будемо вчитися позначати геометричні фігури буквами латинського алфавіту.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 28-29)
Завдання 155. Колективне опрацювання матеріалу
– Прочитайте назви геометричних фігур. Наприклад: “Відрізок АС”.
Завдання 156
Учні розв’язують і порівнюють задачі та їх розв’язання. Двоє учнів працюють за закритою дошкою.
– Чим схожі задачі? Чим відрізняються?
– Чому перша задача розв’язується додаванням, а друга – відніманням?
Завдання 157
Один учень біля дошки розв’язує і пояснює.
Завдання 158
Перший стовпчик з коментуванням, решта прикладів – самостійно.
Завдання 159*. Самостійне виконання завдання Один учень працює біля дошки.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Самостійна робота
2. Робота над задачею
У магазин привезли 98 кг яблук. За день продали 68 кг. Скільки кілограмів яблук залишилося продати?
3. Офтальмологічна пауза
4. Розв’язування логічних задач
– На майданчику школи гралися 13 дітей. Коли прийшла 1 дівчинка, то хлопчиків і дівчаток стало порівну. Скільки хлопчиків і дівчаток було на майданчику спочатку? (7 хлопчиків, 6 дівчаток.)
– У вазі стоять 5 гвоздик і 6 троянд. Чого у воді більше – троянд чи гвоздик? (Троянд)
– Як за допомогою каструлі місткістю 7 л і банки місткістю 3 л налити в каструлю 5 л води?
7 | 3 |
0 | 3 |
3 | 0 |
3 | 3 |
6 | 0 |
6 | 3 |
7 | 2 |
0 | 2 |
2 | 0 |
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
– Чого навчалися на уроці?
– Як оцінюєте свою роботу?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 29, завдання 160; 161.