Практична робота “визначення типових і спеціальних деталей побутових машин”

Розділ 3. ОСНОВИ ТЕХНІКИ, ТЕХНОЛОГІЇ І ПРОЕКТУВАННЯ

Урок № 20

Тема. ПОНЯТТЯ ПРО ДЕТАЛЬ. СПОСОБИ ОТРИМАННЯ ДЕТАЛЕЙ

Практична робота “визначення типових і спеціальних деталей побутових машин”

Мета уроку:

Навчальна: забезпечити засвоєння учнями знань про застосування в техніці типових і спеціальних деталей та способи отримання деталей із різних матеріалів, формувати уміння визначати типові та спеціальні деталі;

Розвивальна: розвивати інтерес до техніки та сучасних технологій виготовлення деталей,

навичок аналізу, порівняння;

Виховна: виховувати спостережливість, допитливість, уважність.

Обладнання, матеріали та наочність: зразки типових та спеціальних деталей, деталі конструктора, лапка, голка, ричаг ниткопритягача, гольна пластинка від швейної машинки.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Перевірка наявності учнів; підготовленості їх до уроку, наявності робочого одягу.

Нагадати учням відоме висловлювання: “Розум дитини знаходиться

на кінчиках її пальців” та запропонувати динамічну фізкультхвилинку з метою активізації розумової діяльності.

Вправа № 1. “Піаніно” – під мелодію зі змінним темпом учні пальцями рук імітують гру на піаніно.

Вправа № 2. “Ритмічна” – клацання пальцями рук, створюючи певний ритм.

Вправа № 3. “Енергетична” – скласти долоні рук, торкаючись самими тільки кінчиками пальців, лікті підняти до рівня плечей, з силою стиснути декілька разів долоні до отримання приємного відчуття тепла.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Сподіваюся, що тепер ви зможете швидко й правильно дати правильні відповіді на запропоновані питання.

1. Як натиснеш на педалі, побіжить в далекі далі. (Велосипед)

2. В синім небі путь моя, швидше всіх літаю я. Маю крила, хоч не птах. Люди звуть мене… (літак).

3. Кінь сталевий вівса не просить, але оре і косить. (Трактор)

4. Замість тисячі лопат я один копати рад. (Екскаватор)

5. Воду качає, город поливає. (Насос)

6. Всю білизну позбирала та старанно відіпрала. (Пральна машина)

7. Сміття все попідбирає й порошинки позбирає. (Пилосос)

8. Що спільного між цими предметами? (Це різноманітні машини)

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Майже у всіх галузях господарства застосовують машини – механізми або комплекси механізмів, призначені для виконання корисної роботи шляхом перетворення одного виду енергії на інший. Елементом будь-якого механізму є деталь.

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

Тема – “Поняття про деталь. Способи отримання деталей”.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Робота з текстом підручника

1. Деталь як одиниця виробу. Типові та спеціальні деталі. (С. 113-114 підручника, малюнки 120, 121.) Учні за вказівкою вчителя знаходять у тексті пояснення понять “деталь”, “типові деталі”, “спеціальні деталі”. Коригування відповідей та демонстрування потрібних видів деталей,

2. Способи отримання деталей із різних матеріалів. (С. 114-11 підручника 5, малюнки 122, 123, 124.) Доповнення навчального матеріалу підручника демонструванням деталей, отриманих різанням, литтям, штампуванням.

VІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА “ВИЗНАЧЕННЯ ТИПОВИХ І СПЕЦІАЛЬНИХ ДЕТАЛЕЙ ПОБУТОВИХ МАШИН”

1. Аналіз завдань практичної роботи

2. Забезпечення необхідними інструментами та матеріалами

3. Правила безпечної праці, організація робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання завдань практичної роботи (див. додаток)

4. Самостійне виконання завдань практичної роботи за інструкційними картками (див. додаток 13)

5. Контроль учителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів

6. Підбиття підсумків практичної роботи

VII. РЕФЛЕКСІЯ

Рефлексійне анкетування

На занятті з трудового навчання під час сьогоднішнього уроку я:

1. Дізнався_____________________________________

2. Зрозумів_____________________________________

3. Навчився____________________________________

4. Я не вмів, а тепер умію_________________________

5. Надалі я хочу_________________________________

VIII. МОТИВАЦІЯ ОЦІНОК ЗА УРОК, ВИСТАВЛЕННЯ ЇХ У ЖУРНАЛ, ЩОДЕННИКИ

IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

– Прочитати с. 112-115 підручника, відповісти на питання 1, 2, 5 (с. 116 підручника).

X. ПРИБИРАННЯ РОБОЧОГО МІСЦЯ

БАНК ІДЕЙ

 Практична робота визначення типових і спеціальних деталей побутових машин




Практична робота “визначення типових і спеціальних деталей побутових машин”