Речовини. Чисті речовини й суміші

ТЕМА 1. ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ

Урок 1. Речовини. Чисті речовини й суміші

Цілі: вивчити, що таке “речовина”, “матеріал”, “чиста речовина”, “суміш”, навчитися розрізняти чисті речовини й суміші, фізичні й хімічні властивості речовин; закріпити знання таких понять, як “тіло”, “агрегатний стан”.

Обладнання: зразки різних речовин, кухонна сіль, алюміній, вода, хімічний стакан, скляна паличка.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу (основний об’єм).

Форми роботи: лекція, бесіда, експеримент,

“Шпаргалка”, складання таблиці, робота в парах “Учитель – учень”, хімічний диктант.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Оголошення теми й мети уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда за питаннями

1. Що оточує нас у повсякденному житті?

2. З чого складаються тіла?

3. Що таке тіло? речовина?

4. Що таке “матеріал”?

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Пояснюємо, що таке властивості речовин, їх поділ на фізичні й хімічні.

2. Складаємо схему-“шпаргалку” фізичних властивостей речовин.

 Речовини. Чисті речовини й суміші

3. Конкретизуємо поняття “агрегатний

стан”.

4. Лабораторний дослід з вивчення властивостей запропонованих речовин.

Наприклад, беремо кухонну сіль і алюміній і описуємо їх за пунктами плану, які тільки-но складали у схему. Заповнюємо таблицю.

Агрегатний стан

Колір

Блиск

Запах

Розчинність у воді

Tплавлення

Tкипіння

Кухонна сіль

Алюміній

5. Ознайомлення з поняттями “чисті речовини” й “суміші”.

Учні працюють у парах. Один з учнів шукає в тексті параграфа поняття “чиста речовина”, а інший – “суміш”, ознайомлюються з цими поняттями й розповідають одне одному вивчене. Такий прийом називається “Учитель – учень”.

Наводимо приклади чистих речовин і сумішей, які відомі учням з повсякденного життя.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Хімічний диктант

1. З переліку випишіть у два стовпчики тіла й речовини: вода, кухонна сіль, крижинка, сода, цвях, підкова, цукор.

2. З переліку випишіть у два стовпчики чисті речовини й суміші: морська вода, кисень, повітря, цукор, сироп, молоко.

Швидко перевіряємо правильність виконання, якщо треба, вносимо корективи.

3. Які ознаки належать до фізичних властивостей речовин?

VI. Домашнє завдання


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Речовини. Чисті речовини й суміші - Плани-конспекти уроків по хімії


Речовини. Чисті речовини й суміші