Ритмічна вправа у розмірі 3/4. Розучування пісні “Реве та стогне Дніпр широкий”. Слухання музики. Арія Діда Мороза та Весни з опери “Снігуронька”

6 КЛАС

Тема 2. Я і музика

Урок 21

Тема уроку. Ритмічна вправа у розмірі 3/4. Розучування пісні “Реве та стогне Дніпр широкий”. Слухання музики. Арія Діда Мороза та Весни з опери “Снігуронька”

Мета уроку: закріпити навички та вміння учнів відтворення ритмічних вправ у певному розмірі; розвивати вокально-хорові навички та музично-ритмічний слух; виховувати інтерес до опери.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: магнітофон, аудіо-запис, фортепіано, портрет М. Римського – Корсакова.

Хід уроку

I.

Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку

II. Ритмічна вправа у розмірі?.

– Чим характерний розмір??

– Як називаються долі тридольного розміру? (Сильна, відносно сильна, слабка).

 Ритмічна вправа у розмірі 3/4. Розучування пісні Реве та стогне Дніпр широкий. Слухання музики. Арія Діда Мороза та Весни з опери Снігуронька

– Які тривалості нот бачите у вправі?

– Що таке пауза?

– Яка по тривалості пауза використана у вправі?

– Діти, проплескайте вправу, рахуючи на 1і 2і 3і.

III. Розучування пісні “Реве та стогне Дніпр широкий” Д. Крижанівського.

Реве та стогне Дніпр широкий

Слова Т. Шевченка

Музика Д. Крижанівського

Помірно

src="/image/2/image139_53.jpg" class=""/>

 Ритмічна вправа у розмірі 3/4. Розучування пісні Реве та стогне Дніпр широкий. Слухання музики. Арія Діда Мороза та Весни з опери Снігуронька

І блідий місяць на іу пору

Із хмари де-де виглядав,

Неначе човен в синім морі

То виринав, то потопав. Двічі (дві останні строки)

Ще треті півні не співали,

Ніхто ніде не гомонів,

Сичі в гаю перекликались,

Та ясен раз у раз скрипів. Двічі (дві останні строки)

1. – Ви знаєте, діти, що на слова Тараса Шевченка було написано багато пісень. Деякі автори їх відомі, а деякі з них стали називати народними.

– Назвіть пісні, які ви вивчали на слова Шевченка.

(“Думи’мої”, “Зацвіла в долині”, “По діброві вітер виє”, “Заповіт” та багато інших).

– Послухайте пісню, яку ми сьогодні вивчимо, визначте основний зміст слів, характер мелодії.

2. Художній показ пісні.

3. Характеристика прослуханого твору.

– Як музика зображає ріку?

– Чи можна вважати пісню цілісним музичним образом Дніпра?

– Якими засобами музики і поезії зображений могутній Дніпро? Пісня написана в мінорному ладі, спокійна, задумлива. (Звертаю увагу наш нотний текст).

Тривалості нот переважають половинні та половинні з крапкою, тому пісню] потрібно виконувати не поспішаючи, протяжно.

4. При розучуванні слідкувати за диханням на складах на залігованих нотах.

IV. Слухання музики

1. Розповідь про творчість Римського-Корсакова, який так майстерно використовуючи усякі засоби музичної виразності, оживив природу і казкових! персонажів опери “Снігуронька”.

У звуконаслідувальній музиці можна почути голос зозулі, дятла, щебетання пташок. Виразна сила регістрів і тембрів музичних інструментів допомагають в цьому.

На противагу ніжному голосу Снігуроньки вирізняють дві – сувора і різка тема Діда Мороза і контрастна до неї – м’яка, тепла тема Весни. Тож послухайте Арію Діда Мороза і Весни і охарактеризуйте голоси.

– Яку роль відіграє музика?

– Як вона допомагає змалювати образ Діда Мороза? Весни?

2. Характеристика прослуханого.

3. Повторне слухання.

V. Підсумок уроку.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,00 out of 5)


Ритмічна вправа у розмірі 3/4. Розучування пісні “Реве та стогне Дніпр широкий”. Слухання музики. Арія Діда Мороза та Весни з опери “Снігуронька” - Плани-конспекти уроків по музиці