Мета: збагачувати лексико-граматичні знання учнів з теми “Магазини і покупки”; розширити кругозір учнів з цієї теми; розвивати навички діалогічного та монологічного мовлення, читання, перекладу тексту на слух та письма; виховувати толерантне ставлення до співрозмовника.
Обладнання: підручник, матеріали до завдань.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання
Т. Good morning, boys and girls. How are you today? Our topic is “Shops and shopping”. I think it’s very important because we need many things for our life. We cannot imagine our life without shops. Moreover, shopping is very pleasant activity.
ІІ. ОСНОВНА
Уведення в іншомовну атмосферу. Мовленнєва зарядка
Т. Look at the blackboard and try to read a little poem about shopping. Try to learn this poem step by step.
Making shopping makes me good,
Buying things and buying food,
Spending money every day,
Shopping is the best you may.
– Answer the questions.
Do you often go shopping? What do you like to buy? What shops do you know? Who works at a shop? Do you like to buy presents? What kind of shops are there near your house?
Уведення нової лексики
С. 110 – назви видів магазинів.
Аудіювання, читання
Впр. 1, с. 110.
Розвиток діалогічного мовлення
Впр. 2, с. 110.
Письмо
Впр. 3, с. 111.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
Рефлексія
Т. What is the word “Shopping” associated with? You should divide these
Noun | Adjective | Verb |
1) buy; 2) polite; 3) cash; 4) sell; 5) try on; 6) seller; 7) food; 8) discounts; 9) exciting; 10) convenient; 11) pay; 12) offer; 13) cheap; 14) customer; 15) expensive; 16) various; 17) shop assistant; 18) baker; 19) wrap; 20) suit; 21) choose; 22) look around pharmacy; 23) shopping mall; 24) credit card.
Підбиття підсумків уроку
The lesson is over. Thank you for your work and attention! Your marks are… Good-bye.
Домашнє завдання
Впр. 4, с. 111.