Робота з природним матеріалом. Ікебани

УРОК 7

Тема. Робота з природним матеріалом. Ікебани

Мета: ознайомити ще з одним видом мистецтва створення рослинних композицій – ікебаною; сприяти відпрацюванню та удосконаленню навичок роботи з природним матеріалом; розвивати дрібну моторику рук; виховувати естетичні почуття, любов до природи.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

1. Перевірка готовності до уроку

– Сьогодні нам на уроці потрібно мати пластилін, нитки, клей, металевий дріт, ножиці та рослинний матеріал.

2. Наведення робочого порядку.

II. Новий

матеріал

1. Оголошення теми та мети уроку.

– Сьогодні ми ознайомимося ще з одним видом мистецтва. Розгадайте кросворд – і ви дізнаєтеся, як називається цей вид мистецтва. Для цього відгадайте загадки.

1) Є така травиця – звір її боїться. (Звіробій)

2) На просторах поля золотого

Сині зірочки тремтять.

Мов шматочок неба голубого,

Виграють, виблискують, горять. (Волошки)

3) Стоїть дід над водою,

Трясе бородою. (Очерет)

4) Блищать у мене віти,

Мов срібло, на морозі.

І навесні п’ють люди

Мої прозорі сльози. (Береза)

5) Я на сонце дуже схожа –

Золотиста,

ніжна, гожа.

Я щоранку розквітаю,

Промінцями всіх вітаю.

Відгадати вам неважко,

Що за квітка я?.. (Ромашка).

6) Що за квіточка пахуча,

Дуже гарна та колюча,

Рвать себе не дозволяє,

Колючками всіх лякає? (Троянда)

7) Шишки коротенькі

І голочки довгенькі –

Ялини подруга вона

І називається, (сосна).

 Робота з природним матеріалом. Ікебани

– Яке слово можна прочитати у виділених клітинках?

– Чи знаєте, що означає це слово?

2. Вступна бесіда.

– Ікебана – поширене в Японії мистецтво створення букетів із квітів, трав, гілок та інших природних матеріалів. Для ікебани можна використовувати як сухі, так і живі рослини. За змістом ікебани бувають звичайними і тематичними. Звичайна ікебана створюється залежно від наявного матеріалу, а тематична – присвячується певній події або даті.

Влітку ви збирали та засушували злакові рослини (колосся пшениці, жита, ячменю). Вони надають букету стрункості і неповторної чарівності, а гнучкі трави – мальовничості. Особливо красиво в зимових букетах виглядають засушені квіти, декоративний льон, дрібний очерет, звіробій, гілочки сосни, ялинки, берези.

ІІІ. Демонстрація та аналіз зразка

1. Підготовка до роботи.

– Перед тим, як створити ікебану, спочатку визначають композиційний центр, де розташовують основні деталі композиції, а допоміжні можна розташувати відносно центра як симетрично, так і несиметрично.

Підготуйте рослини та гілочки дерев. На картоні або цупкому папері закріпляють пластилін. Далі компонують ікебану. Гілочки, рослини, стеблини закріплюють на пластиліні за допомогою ниток, металевого дроту або клею.

2. Інструктаж із техніки безпеки та гігієни.

– Як правильно користуватися ножицями?

– Працювати з пластиліном можна тільки на дошці. Після роботи руки витерти сухою ганчіркою і вимити з милом.

ІV. Фізкультхвилинка

Руки на пояс ставим усі,

Будем стрибати, мов горобці.

Скік вперед і скік назад, (6 разів)

Крильця вниз всі опустили

І на місці походили.

V. Практична робота учнів

Роботу можна організувати для кожного учня окремо, можна – у парах, а також – у групах. Перед початком роботи перед кожною групою ставиться завдання і мета, розподіляються обов’язки. Можна призначити старшого у групі. Вчитель індивідуально здійснює допомогу окремим учням.

VІ. Виставка та оцінювання робіт

1. Аналіз робіт.

2. Оцінювання.

V. Підсумок уроку

– Що таке ікебана?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Робота з природним матеріалом. Ікебани - Плани-конспекти уроків по праці


Робота з природним матеріалом. Ікебани