РОЗДІЛ IX. ЛЮДИНА
Тема 8. ВИДІЛЕННЯ
УРОК 52. Роль шкіри у виділенні продуктів життєдіяльності. Захворювання шкіри та їх профілактика
Освітня мета: ознайомити учнів з виділенням продуктів життєдіяльності через шкіру, з хворобами шкіри та їх профілактикою, навчити надавати першу допомогу при опіках і обмороженнях.
Основні поняття і терміни: тепловий, сонячний удари, опіки шкіри, обмороження, короста, педикульоз.
Обладнання: таблиці “Будова шкіри”, “Перша допомога при ушкодженні шкіри”.
Структура уроку,
I. Актуалізація опорних знань учнів. (Бесіда за запитаннями).
– Як здійснюється регуляція кількості води в організмі?
– В чому суть нервової регуляції кількості води в організмі?
– В чому суть гуморальної регуляції кількості води в організмі?
– Які особливості будови шкіри?
II. Вивчення нового матеріалу.
1. Роль шкіри у виділенні продуктів життєдіяльності. (Розповідь учителя з елементами бесіди і використанням таблиці).
Крізь шкіру людина виділяє: 7-9 г вуглекислого газу за добу, воду і жирні кислоти – через сальні протоки сальних
2. Гігієна шкіри. (Розповідь учителя).
Клітини чистої шкіри виділяють речовину, яка має бактерицидні властивості і згубно діє на хвороботворні мікроорганізми.
3. Захворювання шкіри та їх профілактика. (Повідомлення учнів).
4. Перша допомога при пошкодженні шкіри. (Розповідь учителя з використанням таблиці).
5. Гігієнічні вимоги до одягу і взуття. (Розповідь учителя з елементами бесіди).
III. Закріплення знань учнів. (Бесіда за запитаннями).
– Чому треба завжди стежити за чистотою шкіри?
– Які гігієнічні вимоги до одягу?
– Які гігієнічні вимоги до взуття?
IV. Домашнє завдання.
Вивчити відповідну тему із підручника.