Розв’язування задач на визначення часу (№№ 463-472)

Тема. Розв’язування задач на визначення часу (№№ 463-472).

Мета. Удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі на час; закріплювати вміння розв’язувати рівняння, обчислювати вирази.

Обладнання. Завдання для усної лічби; схеми задач.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція та закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

А) Зачитати відповідь до задачі № 461.

(Відповідь:

1) Сонце зайшло о 17 год 45 хв.

2) Сонце зійшло о 4 год 4S хв.)

Б) Назвати результати обчислення другого стовпчика виразів із № 462.

(Результати:

600 122; 160 054.)

2. Усні обчислення.

А) Завдання № 463.

Учні обчислюють вирази, у яких другою є дія ділення.

Б) Порівняйте:

 Розвязування задач на визначення часу (№№ 463 472)

3. Розв’язування задач.

А) Урок почався о 10 год 25 хв і тривав 40 хв. О котрій годині закінчиться урок? (Об 11 год 05 хв.)

Б) Сонце зійшло о 5 год, а зайшло о 10 год 26 хв вечора. Яка тривалість дня? (17 год 26 хв)

В) Сонце зайшло о 10 год 21 хв вечора, а зійшло о 6 год ранку. Яка тривалість ночі? (До опівночі пройде 1 год 39 хв, після опівночі – 6 год. Разом: 7 год 39 хв).

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення нового матеріалу на основі задачі.

Задача.

Учні виїхали на екскурсію 26 травня о 7 год ранку, а повернулися 31 травня о 9 год вечора. Скільки часу вони пробули на екскурсії?

30 діб 21 год – 25 діб 7 год = 5 діб 14 год.

2. Задача № 465 (колективно із записом на дошці).

Спочатку дізнаємося, скільки часу минуло від початку літочислення до дня смерті Петра Сагайдачного. Це 1621 р. 3 міс. 21 день. Тепер дізнайтеся, скільки часу минуло від початку літочислення до сьогоднішнього дня. Нарешті, від більшого числа відніміть менше.

3. Задача № 466 (із коментуванням).

24 доби 9 год – 21 добу 18 год = 2 доби 15 год.

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Задача № 467 (розв’язати усно “ланцюжком”).

Один учень говорить, про що дізнаємося у першій дії, другий називає її і усно виконує обчислення і т. д. Останній учень називає відповідь.

2. Задача № 468 (самостійно).

3. Розв’язування рівнянь № 469 (із перевіркою).

(Відповідь: х = 946; х = 3678; х = 1140.)

4. Виконання завдання № 470* (з коментуванням).

IV. Підсумок уроку.

Учні виїхали на екскурсію 27 травня о 8 год ранку, а повернулися 28 травня о 3 год дня. Скільки часу тривала екскурсія? (1 добу 7 год.)

V. Домашнє завдання.

№№ 471, 472 (с. 75).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Розв’язування задач на визначення часу (№№ 463-472) - Плани-конспекти уроків по математиці


Розв’язування задач на визначення часу (№№ 463-472)