ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ ВИДУ 84

УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

Урок 44. ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ ВИДУ 84 – 29. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: ознайомити учнів із загальним випадком усного віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток; формувати вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати культуру поведінки.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 57, завдання 353; 354)

Завдання 353

– Прочитайте вирази у

порядку убування відповідей.

Завдання 354

– Скільки всього відпочиваючих у санаторії?

2. Розв’язування кругових прикладів

 ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ ВИДУ 84

3. Складання та розв’язування задачі за схемою

 ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ ВИДУ 84

4. Гра “Віконечка”

 ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ ВИДУ 84

5. Хвилинка каліграфії

– Розгадайте правило, за яким складений ряд чисел. Запишіть ще 4 числа.

19; 23; 27; 31…

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся прийоми

віднімання двоцифрових чисел.

1. Робота за підручником (с. 58-59)

Завдання 355. Коментоване розв’язування прикладів

Учитель звертає увагу на те, скільки всього одиниць відняли у кожному прикладі.

Завдання 356. Колективне опрацювання матеріалу

– Розгляньте записи і поясніть обчислення різними способами.

І спосіб

 ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ ВИДУ 84

ІІ спосіб

 ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ ВИДУ 84

Завдання 357

Учні з допомогою вчителя пояснюють кожний спосіб обчислення.

Завдання 358

Учні коментують, як виконали обчислення.

– На скільки менше кілограмів меду зібрано з липи?

– Скільки всього кілограмів меду зібрали бджоли?

Завдання 359

Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують.

Завдання 360. Усне виконання завдання

– Розгляньте малюнок і дайте відповіді на питання:

1) На скільки літрів води менше в бідоні, ніж у баку?

2) На скільки літрів води менше в баку, ніж разом у відрі, каністрі та бідоні?

3) Скільки всього літрів води в цих посудинах?

Завдання 361*

Один учень біля дошки пояснює, за яким правилом продовжити ряди чисел.

2. Фізкультхвилинка

ІV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Самостійна робота

35 – 28

56 – 38

26 – 19

85 – 16

43 – 25

2. Виконання дій з іменованими числами

37 см – 29 см

1 дм 42 см – 37 см

1 м – 3 дм

4 дм – 34 см

55 хв. – 26 хв.

1 год. + 15 хв.

3. Робота над задачею

Столяр відремонтував за перші 2 дні по 15 стільців, а за третій день – 9 стільців. На скільки менше стільців відремонтував столяр за третій день, ніж за перші 2 дні?

– Як ви розумієте слова “2 дні по 15 стільців”?

– Що треба дізнатися спочатку? Якою дією? Чому?

– Яку дію треба вибрати для відповіді на питання задачі?

4. Офтальмологічна пауза

5. Розв’язування логічних задач (див. додаток до уроку)

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– З якими прийомами обчислень ознайомилися на уроці?

– Оцініть свою роботу?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 59-60, завдання 362; 363.

ДОДАТОК ДО УРОКУ 44

Розв’язування логічних задач

– Максим і Славко вчаться в другому класі. Їх прізвища – Василенко і Дрозденко. Яке прізвище у кожного з хлопчиків, якщо Максим вище Дрозденка? (Максим Василенко, Славко Дрозденко)

– На першу вантажівку навантажили половину шаф, а на іншу – чотири тих, що залишилися. Скільки всіх було шаф? (8 шаф)

– Сума трьох чисел 76. Сума перших двох 42, а останніх двох – 61. Знайдіть ці числа. (15; 27; 34)

– Дівчатка тримали трьох кошенят: рудого, чорного і білого. Прізвища дівчаток були: Руденко, Білова і Чернова. Жодна з дівчаток не тримала кошенятка того кольору, від якого пішло її прізвище. Білова уважно розглядала чорного кошенятка, якого тримала подруга. Кошенята якого кольору були на руках у кожної дівчинки?

Відповідь:

Руденко

Білова

Чернова

Рудий

+

Чорний

+

Білий

+




ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ ВИДУ 84