ЗАДАЧІ, ЯКІ ДВІЧІ МІСТЯТЬ ВІДНОШЕННЯ “НА… БІЛЬШЕ” (“менше”). ПОНЯТТЯ “ДОВЖИНА” І “ШИРИНА” ПРЯМОКУТНИКА. САМОСТІЙНА РОБОТА

ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ. ЗАДАЧІ НА ДВІ ДІЇ. ВИРАЗИ З ДУЖКАМИ

ВИРАЗИ З ДУЖКАМИ

Урок 31. ЗАДАЧІ, ЯКІ ДВІЧІ МІСТЯТЬ ВІДНОШЕННЯ “НА… БІЛЬШЕ” (“менше”). ПОНЯТТЯ “ДОВЖИНА” І “ШИРИНА” ПРЯМОКУТНИКА. САМОСТІЙНА РОБОТА

Мета: ознайомити учнів із задачами, які двічі містять відношення “на… більше” (“менше”), з поняттями “довжина” і “ширина” прямокутника; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати кмітливість, логічне мислення; виховувати інтерес до математики.

Хід

уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 44, завдання 248;249)

Завдання 248

– Скільки потрібно складальників?

Завдання 249

– Прочитайте, якими цифрами позначено прямокутники і трикутники.

2. Робота за таблицею

Числа

Знайти

Числа

Знайти

50 і 10

Різницю

50 і 1

Різницю

13 і 75

Суму

23 і 23

Суму

3. Хвилинка каліграфії

– Установіть закономірність

і запишіть числа, вставляючи пропущені.

95; 90; 85; ?; ?.

4. Математичний диктант

– У першому стовпчику 16 прикладів, у другому – 12 прикладів. Скільки всього прикладів у двох стовпчиках?

– В одному стовпчику 12 прикладів, а в другому – на 5 прикладів менше. Скільки прикладів у другому стовпчику?

– У двох стовпчиках 43 приклади. Скільки прикладів у другому стовпчику, якщо в першому стовпчику їх 13?

– Учень мав розв’язати 35 прикладів. Увечері він розв’язав 14 прикладів. Скільки прикладів йому залишилося розв’язати?

– Після того, як учень розв’язав 32 приклади, йому залишилося розв’язати 25 прикладів. Скільки прикладів він мав розв’язати?

– Учень мав розв’язати 56 прикладів, після того, як він розв’язав декілька прикладів, йому залишилося розв’язати 24 приклади. Скільки прикладів розв’язав учень?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що таке “довжина” і “ширина” прямокутника.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 44-45)

Завдання 250

Учні коментують, як виконали обчислення.

Завдання 251. Самостійна робота

Під час перевірки учні читають виписані приклади і пояснюють спосіб обчислення.

Завдання 252. Самостійне виконання завдання

Учні креслять три відрізки; перший завдовжки 8 см, другий – на 2 см довший, а третій – на 3 см довший від другого. На скільки сантиметрів перший відрізок коротший за третій?

Завдання 253

Під час повторення умови один учень креслить схему і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Учитель перевіряє.

Завдання 254. Усне виконання завдання

Розгляньте малюнок. Покажіть одне одному ширину прямокутника, довжину прямокутника.

Учні вимірюють довжину і ширину.

– На скільки сантиметрів ширина прямокутника менша за його довжину?

Завдання 255*. Самостійна робота

Під час перевірки один учень біля дошки розв’язує і пояснює.

– Сума двох чисел – 20. Якщо від одного числа відняти 4, а до другого додати 4, то обидва доданки будуть рівні. Знайдіть ці числа. (6 і 14)

Завдання 256

Учні будують прямокутник, ширина якого 3 см, а довжина – 6 см. Знаходять його периметр.

Учитель звертає увагу на те, що периметр прямокутника обчислюється так: Р = а + а + в + в, де Р – периметр; а – ширина прямокутника; в – довжина прямокутника.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (див. додаток до уроку)

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– З якими новими поняттями ознайомилися на уроці?

– Чого навчалися?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 45, завдання 257; 258.

ДОДАТОК ДО УРОКУ 31

1. Самостійна робота

1 варіант

1) Задача.

Бабуся Кіра приготувала 14 тістечок. Інга з’їла 3 тістечка, а Степан – 4. Скільки тістечок залишилося?

2) Обчислити значення виразів.

37 – (5 + 22)

23 + (7 + 13)

53 – (20 + 33)

7 + (63 + 7)

51 – (21 + 20)

100 – (60 + 20)

3) Порівняти вирази.

 ЗАДАЧІ, ЯКІ ДВІЧІ МІСТЯТЬ ВІДНОШЕННЯ НА... БІЛЬШЕ (менше). ПОНЯТТЯ ДОВЖИНА І ШИРИНА ПРЯМОКУТНИКА. САМОСТІЙНА РОБОТА

2 варіант

1) Задача.

У художника-модельєра було 18 м стрічки. Спочатку він використав 6 м стрічки, а потім – ще 8 м. Скільки стрічки залишилось у модельєра?

2) Обчислити значення виразів.

23 – (9 + 4)

65 – 20 – 3

33 – (5 + 6)

42 + (14 – 7)

8 + 5 + 40

12 + 12 – 20

3) Порівняти вирази.

 ЗАДАЧІ, ЯКІ ДВІЧІ МІСТЯТЬ ВІДНОШЕННЯ НА... БІЛЬШЕ (менше). ПОНЯТТЯ ДОВЖИНА І ШИРИНА ПРЯМОКУТНИКА. САМОСТІЙНА РОБОТА

2. Офтальмологічна пауза

3. Розв’язування логічних задач

– Горіло 7 свічок. Дві свічки погасли, а решту залишили освітлювати кімнату. Скільки свічок залишилось?

– З-під воріт видно 8 котячих лап. Скільки котів у дворі? Запишіть відповідь.

– На двох полицях 20 книжок. На верхній полиці на 6 книг більше, ніж на нижній. Скільки книжок на кожній полиці? (7 і 13)


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)


ЗАДАЧІ, ЯКІ ДВІЧІ МІСТЯТЬ ВІДНОШЕННЯ “НА… БІЛЬШЕ” (“менше”). ПОНЯТТЯ “ДОВЖИНА” І “ШИРИНА” ПРЯМОКУТНИКА. САМОСТІЙНА РОБОТА - Плани-конспекти уроків по математиці


ЗАДАЧІ, ЯКІ ДВІЧІ МІСТЯТЬ ВІДНОШЕННЯ “НА… БІЛЬШЕ” (“менше”). ПОНЯТТЯ “ДОВЖИНА” І “ШИРИНА” ПРЯМОКУТНИКА. САМОСТІЙНА РОБОТА