& 26. “ЩО БУДЕ, ЯКЩО…” ДУМАЮ ПРО НАСЛІДКИ
ЩО БУДЕ? …Якщо ти спишеш у товариша контрольну роботу й отримаєш за неї високу оцінку? До яких наслідків це може призвести?
…Якщо ти візьмеш без дозволу з портфеля однокласника іграшку, яка тобі сподобалась, принесеш її додому, а батьки поцікавляться, звідки вона в тебе? До яких наслідків це може призвести?
… Якщо ти отримаєш погану оцінку й скажеш батькам: “А щоденник загубився…”? До яких наслідків це може
Прочитайте казку Василя Сухомлинського.
Камінь
У лузі, під гіллястим дубом, багато років жила криниця. Вона давала людям воду. Під дубом біля криниці відпочивали подорожні.
Одного разу до дуба прийшов хлопчик. Він любив пустувати. Він подумав: “А що воно буде, як я візьму оцей камінь і кину його в криницю? Ото, мабуть, булькне дуже!”
Підняв камінь, кинув його в криницю. Булькнуло дуже. Хлопчик засміявся, побіг і забув про свої пустощі.
Камінь упав на дно криниці й закрив джерело. Вода перестала наповнювати криницю. Криниця засохла.
Засохла
На дубі перестав мостити гніздо соловейко. Він полетів в інший луг. Замовкла соловейкова пісня.
Сумно стало в лузі.
Минуло багато років. Хлопчик став дідусем. Одного разу він прийшов на те місце, де колись був зелений луг, стояв гіллястий дуб, співавсоловейко, вабила прохолодна криниця.
Не стало ні лугу, ні дуба, ні соловейка, ні криниці. Довкола пісок, вітер здіймає хмари пилюки.
“Де ж воно все поділося?” – подумав дідусь.
Чому здивувався дідусь? Що спричинило загибель лугу?
Я знаю, що таке наслідки.
Я прагну думати про наслідки своїх учинків.