Мета: вдосконалювати навички читання й усного мовлення; виховувати інтерес до іноземної мови; розвивати мовну здогадку.
Обладнання: підручник, матеріали до завдань.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання
Т. Hi, my dear friends. I’m glad to see you. How are you? What day is it today?
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ
Перевірка домашнього завдання
Впр. 4, 5, с. 59.
Уведення в іншомовну атмосферу
Tell us about your favourite subjects. What activities do you usually have at different lessons? Try to retell the story very shortly. Use the words in the box.
The worst | Spelling | Advised | System |
Difficult | Best | Imagine |
Jimmy
Введення нової лексики. Аудіювання та читання
С. 61.
Впр. 1, с. 61.
Впр. 2, с. 61.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ
Рефлексія
– Answer the questions.
What foreign languages do you study at school? Is it easy (difficult) for you to study them? What activities do you like most – listening, reading, speaking or maybe writing? What foreign language would you like to study? Why?
Підбиття підсумків уроку
The lesson is over. Thank you for your work and attention! Your marks are… Good-bye.
Домашнє завдання
Впр. 4, с. 62-63.