Система корпоративного управління

Система корпоративного управління – комплекс заходів з боку керівництва акціонерної компанії, спрямованих на формування органів управління та реалізацію їхніх рішень у процесі управління акціонерною власністю цієї компанії, та відносини між її учасниками у межах чинного законодавства. Корпоративне управління здійснюють загальні збори акціонерів (як найвищий орган управління), наглядова рада, ревізійна комісія, власники контрольних пакетів акцій і менеджерів, частково – наймані працівники. С. к. у. залежить передусім від типу акціонерних

компаній (відкритих або закритих), впливу аутсайдерів (що здійснюється непрямими методами з використанням механізму фінансового ринку, залучення до управління сторонніх вищих менеджерів, включення їх до складу наглядової ради) та інших чинників. Основною метою такого управління є захист прав акціонерів і необхідність виконання ними обов’язків, а також недопущення конфліктів, а матеріальною базою – привласнення високих стабільних прибутків і зростання ринкової вартості компанії. С. к. у. не може раціонально функціонувати без контролю з боку держави. Основними функціями загальних зборів
акціонерів є зміна статуту акціонерної компанії, вибори членів наглядової ради і ревізійної комісії, формування виконавчих органів, затвердження річних звітів тощо. У наглядових радах акціонерних компаній США та Великобританії обов’язковою є присутність “незалежних” директорів (див. Менеджмент корпоративний). С. к. у. значною мірою залежить від культури корпоративного управління.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,00 out of 5)


Система корпоративного управління - Економічний словник


Система корпоративного управління