ДІЄСЛОВО
Розповідаємо, описуємо, міркуємо
Складання письмового висловлювання типу розповіді про ситуацію з життя класу
318. Розгляньте малюнок.
– Виконайте завдання в “Зошиті з розвитку писемного мовлення”.
319. Прочитайте текст. Визначте його тип: опис чи розповідь.
Це було зимового вечора. Сонце сховалося за обрій. Зарожевів сніговий килим. Замерехтіли, заіскрилися зорі в глибокому небі. Раптом із півночі насунула чорна хмара. Вона пливе над снігами. Падають сніжинки на землю, тихо
– Випишіть речення з однорідними присудками. Поясніть написання коми в них. Яку роль виконують дієслова в тексті? Визначте, яку дію (завершену чи незавершену) вони виражають.
320. Прочитайте текст.
Навесні вода піднялася й затопила боброву хатку. Найменше бобреня знесилилося й ледь не потонуло. Я помітив його витяг із води й приніс додому.
У кухні воно довго чистилося й сушилося. Потім звірятко
– Спишіть текст. Поставте, де потрібно, розділові знаки. Підкресліть однорідні присудки.
321. Прочитайте дієслова.
Клекоче, перекочує, підіймає, наздоганяє, вабить, з’являється, панує, видніється, відкрився.
– Складіть і запишіть текст-опис на тему “Океан” за допомогою цих дієслів.
322. Складіть кінцівку тексту вправи 320. У реченнях використайте однорідні присудки.