ЧИСЛІВНИК
Словесні формули на означення часу протягом доби
266. Прочитайте прислів’я та загадки.
1 пальцем і голки не вдержиш. 1 рукою в долоні не заплещеш. 1 бджола мало меду наносить. 1 гусак поля не витопче.
Живуть в 1 хаті. 1 думає, 1 говорить, 1 нюхає, 2 дивиться, 2 слухає. Що то за хата та хто в ній живе?
– Поясніть зміст 2 прислів’їв (на вибір). Відгадайте загадку.
– Спишіть прислів’я та загадку, замінюючи цифри словами. Узгодьте числівники з іменниками. Підкресліть числівники.
267. Прочитайте словосполучення.
Четвертий
– Складіть текст-розповідь за малюнком і словосполученнями. Запишіть. Підкресліть словосполучення, яким позначено час.
Правильно вимовляємо, пишемо, відповідаємо на питання о котрій годині? Котра година?
Прокинувся о сьомій годині ранку. Чекатиму об одинадцятій годині. На сімнадцяту годину прийду. Чверть на третю розпочнемо. О пів на дев’яту продзвенів дзвінок (пів до дев’ятої). За чверть хвилин дванадцята
– Спишіть словесні формули на означення часу. Підкресліть числівники.
268. Розгляньте таблицю розкладу дзвінків, де урок і перерва тривають 30 хв.
Номер уроку | Дзвінок на урок | Дзвінок на перерву |
1 | 9.00 | 9.30 |
2 | 10.00 | |
3 | 11.00 | |
4 | 12.00 | … |
– Складіть і запишіть речення за зразком.
Зразок:
Перший урок розпочався о дев’ятій годині, а закінчився о дев’ятій тридцять.
269. Запишіть ваш розпорядок дня, використовуючи числівники.