2-й семестр
МЕХАНІКА
4. Механічні коливання й хвилі
Урок 8/67
Тема. Тематичне оцінювання з теми “Механічні коливання й хвилі”
Мета уроку: контроль і оцінювання знань, умінь і навичок учнів з теми “Механічні коливання й хвилі”
Тип уроку: контролю й оцінювання знань
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ
Учням можна запропонувати контрольну роботу, що складається з шести варіантів.
Нижче пропонується один з варіантів контрольної роботи.
ЗАВДАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ №4
Завдання
Яка з кульок, зображених на рисунках, може після короткочасної дії на неї рукою здійснювати коливання.
A. Кулька, зображена на рисунку 1.
Б. Кулька, зображена на рисунку 2.
В. Кулька, зображена на рисунку 3.
Г. Будь-яка з кульок, зображених на рисунках.
Завдання 2 (1 бал)
Підвішений на пружині вантаж здійснює невеликі коливання у вертикальному напрямі.
А. Чим більша жорсткість пружини, тим більшим є період коливань.
Б. Період коливань вантажу залежить від амплітуди.
В. Чим менша маса коливного вантажу, тим більшим є період коливань.
Г.
Завдання 3 (1,5 бали)
У яких середовищах можуть виникати й поширюватися поперечні хвилі? поздовжні хвилі? Наведіть приклади.
Завдання 4 (2 бали)
По поверхні води в озері хвиля поширюється зі швидкістю 6 м/с. Якими є період і частота коливань човна на поверхні озера, якщо довжина хвилі – 3 м?
Завдання 5 (3 бали)
Завдання 5 має на меті встановити відповідність (логічні пари). До кожного рядка, позначеного літерою, доберіть твердження, позначене цифрою.
A. Період коливань математичного маятника | 1. |
Б. Період коливань пружинного маятника | 2. |
В. Швидкість хвилі | 3. |
Г. Період хвилі | 4. |
5. |
Завдання 6 (4 бали)
За один період часу один математичний маятник здійснює 50 коливань, а інший – 30. Обчисліть довжини маятників, якщо один з них на 32 см коротший за іншого.