УРОК 7. Верблюди в пустелі
Мета: учити урізноманітнювати дизайн ігрового середовища саморобками, виготовленими в техніці оригамі; удосконалювати навички виготовляти вироби в техніці оригамі, організовувати своє робоче місце; розвивати вміння створювати композицію, фантазію, образне мислення, творчі здібності; виховувати естетичні смаки, культуру праці.
Обладнання: кольоровий папір (бажано двосторонній), олівець.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
Промінь падає в долоні –
Другу посміхнись.
Очі у небес бездонні
За руки візьмись.
Шелестить над нами листя
Весело стрибай.
Хвиля мружиться іскристо
Тож і ти моргай.
II. Актуалізація опорних знань
1. Інтерактивна вправа “Чарівні перетворення”
Сьогодні ми здійснимо чудову мандрівку на незвичайному транспорті в незвичайне місце. Для цього нам потрібно здійснити чарівні перетворення. Зможемо?
(ВЕРБА – А) + (ЛЮДИ – И) = ? (Верблюд)
2. Складання асоціативного куща
– Які образи виникають у вашій уяві, коли ви бачите верблюда?
3. Розповідь учителя
Верблюд – унікальна тварина. Її назва
У Північній Африці верблюд є священною твариною. Вони прекрасно пристосовані до життя в пустелі й посушливих гарячих землях. Верблюди здатні перетнути величезний простір, переносячи на своїх горбах важкий вантаж і пасажирів, отож у цій місцевості користі від них значно більше, ніж, скажімо, від вантажних автомобілів.
Ці тварини дивовижні тим, що допомагають людям виживати в украй важких умовах. їх горби не просто окраса, а значні накопичення вологи та жиру. Є одногорбі та двогорбі верблюди.
III. Повідомлення теми та завдань уроку
IV. Виклад нового матеріалу
1. Пояснення вчителя
2. Робота з підручником (с. 33-36)
Фізкультхвилинка
Цікаво покататися
На коні і на слоні.
Та найкраще посидіти
У верблюда на спині.
З вигляду він непохитний,
Хоч насправді не такий.
По натурі він тихенький
І добряк із добряків.
Якщо трапиться нагода
З’їздити в спекотний край,
Покатайся на верблюді,
Це чудово, на увазі май!
За С. Баруздіним
V. Демонстрування та аналіз зразка
Пояснення послідовності виконання роботи
VI. Практична робота за посібником “А. В. Бровченко. Альбом з трудового навчання. 4 клас” (с. 14, 15)
Учні виконують роботу за інструктивною карткою альбому самостійно. Учитель за потреби надає допомогу.
VII. Підсумок уроку
1. Виставка та оцінювання робіт учнів. Представлення виготовлених виробів
2. Робота в групах
Завдання для групи 1. Використовуючи слова з таблиць № 1 і № 2, представте своїх верблюдів.
Таблиця № 1. Верблюд (який?) великий, свійський, двогорбий, одногорбий, ручний.
Таблиця № 2. Верблюд (що робить?) стоїть, іде, перевозить, жує, дивиться, мандрує.
Завдання для груп 2, 3. Складіть сенкан з теми уроку.
Орієнтовний сенкан.
1 іменник. Верблюд.
2 прикметники. Великий, двогорбий.
3 дієслова. Іде, жує, плюється.
Враження від предмета. Одна з найвитриваліших тварин.
Висновок. Верблюд – живий транспорт пустелі.
3. Саморефлексія
Діти об’єднуються у групи з відповідними назвами. Кожна група продовжує речення зі своєю назвою.
1. Знаю…
2. Умію…
3. Ціную…
Відповідно до назви групи обговорюють, про що вони дізналися на уроці.
Додаток
Синоніми до слова верблюд – верблюд, дромедар, дромадер.
Споріднені слова до слова верблюд – верблюдиця, верблюденя, верблюжина, верблюжий.