Мета: поглиблювати знання учнів щодо складання декоративних композицій; удосконалювати навички виконання аплікацій у техніці квілінг; розвивати художньо-творчу уяву, оригінальне творче мислення, охайність під час роботи; збагачувати духовний світ учнів.
Обладнання: папір для квілінгу; гачки для квілінгу (зубочистки); клей ПВА; пінцет, ножиці; зразки готових робіт; мультимедійна дошка.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Привітання
Усі сідайте тихо, діти.
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно підіймати,
На уроці
А знання мерщій хапати –
Щоб не було нам мороки.
Всі готові до уроку?
Тож гаразд. Часу не гаймо
І урок наш починаймо!
2. Перевірка готовності до уроку
3. Упорядкування робочих місць
II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Повідомлення теми та мети уроку
– Сьогодні на уроці ми продовжимо вчитися працювати у техніці квілінг, а саме – виготовляти різноманітні рослинні композиції з елементів, що ми вивчили минулого уроку.
2. Вступна бесіда
– Кожна пора року, наче талановита художниця, розмальовує кущі, дерева, квіти, все навкруги. Кожної
Мультимедійна презентація із зимовими краєвидами
Звучить аудіозапис п’єс зимового циклу П. І. Чайковського з альбому “Пори року”. Учитель читає оповідання Є. Антонюка “Зима”.
ЗИМА
Ось і новорічне свято минуло. Тепер січень усюди господар. І чепурний, нівроку йому. Так усе довкола повибілював, та повимережував, та блискітками всипав, аж очі тобі відбирає.
А на норов суворий. Як пройшов уночі понад водою, стукнув ціпком – річки враз кригою скувало, і ставочки, й озерця. Риба вглиб зимувати пішла – принишкла, ніхто й не ворухнеться. Жаби під корчі позабивалися – завмерли. Комашня поснула. І все довкола примовкло, принишкло…
Білий прибраний, чистий стоїть ліс. І теж тихий, не такий, як улітку. Дехто каже, нібито він завмер од утіхи, що такий став гарний. А тільки хто те знає? От якби спитати у старого мовчазного дуба, що пригрів у своєму дуплі маленьку білку. Чи в гінкого граба, що колише й колише просто неба порожнє пташине гніздечко. Чи й так у кожнісінького деревця з цілого лісу, що навесні та влітку було зеленим і співучим. Може, ліс думає глибоку думку, де то тепер його пташки співучі, чи всі вони щасливо дісталися вирію і чи так живеться їм на чужині, як було вдома?..
– Яка рослина із червоними ягідками є символом України? (Калина)
– За допомогою техніки квілінг ми сьогодні виготовимо гілочку калини.
– Згадаймо, що таке квілінг? (Відповіді учнів.)
Фізкультхвилинка
Сніг-сніжок (“ловлять” сніг)
Засипав моріжок, (присідають)
Прибігли ми погратися (біг на місці)
У поле й на лужок (кружляють).
3. Демонстрування та аналіз зразка
1) Інструктаж учителя.
Мультимедійна презентація. Повторення основних форм квілінгу (див. урок 17)
Робота за підручником (с. 61)
– Використовуючи форму “око” та “спіраль”, створіть композицію “Гілка калини”.
2) Повторення правил безпеки під час роботи.
ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ
V. ПІДСУМОК УРОКУ
– Які чудові грона калини прикрасили наш клас!
– Чия композиція вам сподобалася найбільше?