Урок 15. ВИГОТОВЛЕННЯ ШТУЧНИХ КВІТІВ ОБ’ЄМНОЇ ФОРМИ. РОЖЕВА КВІТКА З ПАПЕРУ
Мета: вдосконалювати техніку роботи з папером; формувати вміння створювати квіткові композиції; розвивати моторику рук, творчі здібності, уяву; вчити контролювати і коригувати свої дії; виховувати охайність у роботі, любов до природи та навколишнього світу.
Обладнання: кольоровий папір, ножиці, клей, зразки композицій, мультимедійна дошка.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Привітання
Учитель
Любі діти, добрий день!
Зичу праці і
А ще, друзі, всім бажаю
Сил, натхнення на весь день!
Діти
Добрий день! Добрий день!
Дякуємо за побажання,
На урок берем з собою
Знання, вміння, навички й старання.
2. Перевірка готовності до уроку
3. Упорядкування робочих місць
II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Повідомлення теми та мети уроку
– Сьогодні на уроці ми продовжимо ознайомлення з прийомами роботи з папером, виготовимо композицію з квітів.
2. Розповідь учителя
Мультимедійна презентація “Букети з паперових квітів”
– Щоби правильно скласти квітковий букет, насамперед
– Які квіти ми будемо виготовляти?
АЙСТРИ
Опівночі айстри в саду розцвіли…
Умились росою, вінки одягли,
І стали рожевого ранку чекать.
І в райдугу барвів життя убирать…
І марили айстри в розкішнім півсні
Про трави шовкові, по сонячні дні…
О. Олесь
Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз.
За роботу, все гаразд!
3. Демонстрування та аналіз зразка
1) Інструктаж учителя.
– Подивіться на зразки квітів. Які особливості ви помітили?
Робота за підручником (с. 39)
1. Візьміть рожевий папір та виріжте з нього прямокутник.
2. Складіть його “гармошкою”.
3. Зберіть з однієї сторони куточком. Це буде четверта частина квітки.
4. Зробіть ще три такі самі частини.
5. Склейте окремі частини в цілий круг-квітку.
6. Виріжте із зеленого кольору квадрат та складіть його “гармошкою” з обох сторін.
7. Відріжте зелену смужку паперу та обкрутіть стебельце. Під основу для стебельця можна взяти дерев’яну паличку або стержень кулькової ручки.
2) Повторення правила безпеки під час роботи.
Правила користування ножицями
1. Користуйтеся ножицями із заокругленими кінцями.
2. Зберігайте ножиці у спеціально відведеному для цього місці.
3. Не працюйте притупленими ножицями або ножицями з послабленим шарнірним з’єднанням.
4. Не тримайте ножиці лезом угору.
5. Не користуйтеся ножицями під час ходьби класом.
6. Не заважайте товаришам, коли вони працюють.
7. Передавайте ножиці товаришам кільцями вперед.
8. Під час різання тримайте матеріал таким чином, щоб лезами ножиць не поранити руку.
Правила роботи з папером
1. Розкладіть зручно всі матеріали та інструменти на робочому місці.
2. Якщо працюєте за малюнками, розмістіть їх перед очима.
3. Перш ніж прогладити лінію згину, переконайтеся, що куточки і краї паперу збігаються один з одним.
4. Спочатку натисніть пальцями на середині лінії згину, а потім розгладжуйте її від середини до країв.
III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ
Із квітів, виготовлених дітьми, створюють композиції.
Роздивляються та оцінюють роботи.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
– Чи сподобався вам урок?
– Кому ви подаруєте ці букети?