Тип уроку: урок-конференція.
Мета: ознайомити учнів з основними віхами в історії розвитку фізики; показати значення фізики в суспільному розвитку та в житті людини; розказати про внесок деяких фізиків у розвиток фізики як науки; розвивати інтерес до вивчення фізики, розширювати кругозір учнів; виховувати в учнів почуття гордощів за розвиток вітчизняної науки та техніки, прищеплювати їм найкращі людські якості.
Обладнання та наочність: портрети вчених, комп’ютерні презентації.
Відеофрагмент: про видатних учених (Ньютон, Ландау,
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Запитання для фронтального опитування
– Яких видатних учених-фізиків світу ви знаєте?
– Яких видатних учених-фізиків України ви знаєте?
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення нової теми
– Основні віхи в історії розвитку фізики.
– Видатні фізики світу (стислі доповіді дітей).
– Відомі українські фізики (стислі доповіді дітей).
Опорний конспект
Видатні вчені-фізики світу | ||
Учений | Країна, | Основні відкриття та досягнення |
Демокрит | Стародавня Греція, 460-70 роки до н. е. | Ідея про молекулярну будову речовини |
Архімед | ||
Блез Паскаль | ||
Микола Коперник | ||
Галілео Галілей | ||
Ісак Ньютон | ||
Майкл Фарадей | ||
Альберт Ейнштейн | ||
Костянтин Едуардович Ціолковський | ||
Макс Планк | ||
Нільс Бор | ||
Видатні вчені-фізики України | ||
Борис Патон | ||
Юрій Кондратюк | ||
Іван Пулюй | ||
Абрам Йоффе | ||
Олександр Потебня | ||
Кирило Синельников | ||
Лев Ландау |
V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
– Як ви прокоментуєте слова видатного фізика Л. Д. Ландау “Фізика – це висока насолода”?
– Чи роблять учені-фізики в наш час відкриття? У яких галузях фізики?
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
– Вивчити конспект.
– Завдання за підручником: вивчити § 6; розв’язати вправу 6 письмово
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
– Завдання за задачником:
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
– Додаткове завдання: знайти інформацію про кількох видатних фізиків, які народилися або працювали у вашому місті; підготуватися до лабораторної роботи № 1
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________