ТЕМА 1. НЕМЕТАЛІЧНІ ЕЛЕМЕНТИ ТА ЇХНІ СПОЛУКИ
УРОК 6. АМОНІАК І ХЛОРОВОДЕНЬ, ЇХ ВЛАСТИВОСТІ. СОЛІ АМОНІЮ
Цілі: закріпити знання про амоніак і хлороводень, солі амонію, якісні реакції на іони амонію та хлорид-іони; формувати вміння складати формули сполук і рівняння реакцій, що характеризують властивості й способи добування сполук неметалічних елементів з Гідрогеном.
Обладнання: роздавальний матеріал, мультимедійний проектор, комп’ютер.
Тип уроку: закріплення (розвивальне диференційоване навчання).
Форми роботи:
ХІД УРОКУ
I. Організація класу
II. Актуалізація опорних знань
Завдання проектуються на екран.
Прийом “Вилучи зайве”
А) H2S, PH3, H2O, SO2;
Б) Na2SO4, (NH4)2SO4, NH4Cl, (NH4)3PO4.
Прийом “Наведи порядок”
А) (NH4)3S, NH3 – H2O, NH4HPO3, (NH4)2Br;
Б) CH2, H2Br, PH, SiH2, HCl2;
В) Ag2Cl, KCl3, CuCl4, Fe3Cl, (NH4)2Cl.
III. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку
IV. Вправи та закріплення вивченого матеріалу
Робота в гетерогенних групах
Учні виконують роботу, користуючись зошитами, підручниками, довідниками, ставлять запитання
1. Дано формули таких речовин: Zn, Cu, CaO, SiO2, NaOH, Al(OH)3, Fe2(SO4)3, CaCO3, Fe(NO3)3. Які з цих речовин реагують із хло – ридною кислотою? Складіть рівняння відповідних реакцій.
2. Складіть рівняння в молекулярній, повній та скороченій іонній формах у розчинах між такими речовинами:
1) NH4Br i NaOH;
2) (NH4)2CO3 i HCl;
3) NH4Cl i AgNO3;
4) (NH4)2SO4 i Ba(OH)2.
3. Здійсніть перетворення, дайте назви речовинам:
N2 NH3 (NH4)2SO4 NH4Cl NH4NO3 NH3 NO
4. Який об’єм газу виділиться внаслідок дії розчину натрій гідроксиду об’ємом 100 мл (густина – 1,430 г/мл) з масовою часткою лугу 40 % на амоній сульфат?
V. Обговорення виконаних завдань
Представник кожної групи презентує одне виконане завдання, яке детально обговорюється.
VI. Домашнє завдання