Тип уроку: комбінований урок.
Мета: надати учням уявлення про особливості взаємодії тіл, про інертність, про явище інерції, ввести поняття маси.
Обладнання та наочність: досліди, що ілюструють явище інерції, портрет Галілея, Ньютона, фотографії еталону маси.
Відеофрагмент: рух тіла по інерції.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. АНАЛІЗ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА
Запитання для фронтального опитування
– Наведіть приклади взаємодії тіл.
– Чи можна миттєво змінити швидкість тіла?
– Чому не можна перебігати дорогу перед транспортом, який швидко рухається?
_____________________________________________________
_____________________________________________________
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення нової теми
– Причини зміни швидкості тіла або його деформації.
– Явище інерції.
– Закон інерції.
– Маса як міра інертності тіла.
– Одиниця маси. Еталон маси.
Опорний конспект
Явище | Прояв |
Насадження молотка на рукоятку | |
Падає людина, яка спіткнулася | |
Пасажири відхиляються під час повороту автобусу | |
Пасажирів “кидає” вперед під час різкого гальмування | |
Витрушування ковдри | |
Вибивання ковдри |
V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
– Заповніть таблицю:
Фізична Величина | Означення Фізичної величини | Позначення Фізичної величини | Властивості величини (векторна, скалярна) | Одиниці | Спосіб вимірювання фізичної величини. Прилад Для вимірювання |
Маса |
– Наведіть приклади руху тіла за інерцією.
– Чому однакова сила надає різним тілам різних швидкостей?
– Як пов’язані маси взаємодіючих тіл і швидкості, які набувають тіла під час взаємодії?
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
– Вивчити конспект.
– Завдання за підручником: вивчити § 16,17; розв’язати вправу 16 письмово
_____________________________________________________
_____________________________________________________
– Завдання за задачником: №№ 10.35, 10.38
_____________________________________________________
_____________________________________________________
– Додаткове завдання:
_____________________________________________________
_____________________________________________________