Мета: сформувати уявлення про експеримент як провідний метод дослідження фізичних явищ, формувати початкові експериментальні уміння та навички, ознайомити учнів з особливостями роботи в кабінеті фізики та основними правилами безпеки в ньому, розвивати логічне мислення та вміння роботи висновки з експерименту.
Тип уроку: урок формування практичних навичок.
Обладнання та наочність: обладнання лабораторної роботи, зошит з друкованою основою для виконання лабораторних робіт Відеофрагмент: запис експерименту, який дає змогу проаналізувати
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання (вибірково або фронтально)
ІІІ. Виконання лабораторної роботи
Правила з техніки безпеки для учнів у кабінеті фізики:
– Лабораторне обладнання розміщуйте на своєму робочому місці акуратно, щоб запобігти падінню приладів або їх перекиданню.
– Чітко дотримуйтеся порядку виконання лабораторної роботи та правил техніки безпеки.
– Будьте уважні й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.
– Не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.
–
– При проведенні дослідів не допускайте граничних навантажень вимірювальних приладів.
– Стежте за справністю кріплень використовуваного обладнання, користуйтеся тільки справними приладами й обладнанням.
– Після завершення лабораторної роботи ретельно приберіть своє робоче місце.
– Із класу виходьте тільки з дозволу вчителя.
– При отриманні травми або поганому самопочутті повідомте про це вчителя.
Зауваження. Існують спеціальні інструкції з правил техніки безпеки при проведенні дослідів зі скляним обладнанням, нагрівальними елементами, електричними колами та інші.
Правила першої допомого при опіках:
– При термічних опіках уражене місце обробляють етиловим спиртом.
– На місце опіку накладають суху стерильну пов’язку.
– При хімічних опіках уражену ділянку шкіри промивають великою кількістю холодної води протягом 15-20 хвилин, після цього накладають пов’язку.
– Після надання першої допомоги обов’язково звертаються до лікаря. Правила першої допомоги при пораненнях:
– Не промивайте рану водою, не доторкайтеся до рани навіть вимитими руками.
– При незначних порізах рану обробляють йодною настоянкою й накладають марлеву пов’язку.
– При пораненні склом рану промивають дистильованою водою або етиловим спиртом, видаляють залишки скла.
– Шкіру обробляють розчином брильянтової зелені.
– Рану перев’язують бинтом.
– При серйозних порізах і сильній кровотечі накладають джгут вище рани, накривають рану стерильною марлею і негайно звертаються до лікаря.
Ознайомтеся з обладнанням, яке використовується при проведенні експериментів і лабораторних робіт на уроках фізики та заповніть таблицю.
IV. Підбиття підсумків уроку
V. Домашнє завдання
– Завдання за підручником. Стор.29, вправа письмово.
– Завдання за задачником:
– Додаткове завдання. Напишіть, як ви вважаєте, до яких наслідків може призвести недотримання правил техніки безпеки при проведенні лабораторних робіт.