Тип уроку: комбінований урок.
Мета: показати учням, як можна за допомогою графіків охарактеризувати рівномірний прямолінійний рух; формувати навички побудови графіків руху; акцентувати увагу учнів на застосуванні математичних знань у фізиці.
Обладнання та наочність: досліди, які ілюструють рівномірний прямолінійний рух; комп’ютерні демонстрування.
Відеофрагмент: рівномірний рух.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Запитання для фронтального
– Що називають прямолінійним рівномірним рухом?
– Що називають швидкістю рівномірного прямолінійного руху?
– Що ви можете сказати про швидкість прямолінійного рівномірного руху?
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення нової теми
– Графік швидкості прямолінійного рівномірного руху.
– Рівняння руху.
– Графік залежності координати від часу для прямолінійного рівномірного руху.
Опорний конспект
V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
– Який вигляд має графік швидкості для прямолінійного рівномірного
– Як за графіком швидкості обчислити його переміщення?
– Який вигляд має графік залежності координати від часу для прямолінійного рівномірного руху?
Розв’язування задач
1. По прямолінійному шосе рівномірно рухається вправо автобус зі швидкістю 20 м/с. У момент початку спостереження координата автобуса дорівнювала 200 м. Запишіть рівняння руху. Побудуйте графіки залежності швидкості руху від часу та координати від часу. Обчисліть координату та пройдений шлях через 30 с.
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
2. Рух двох тіл заданий рівняннями х = 5t та x = 150 – 10t. Знайдіть час та місце зустрічі тіл графічно та аналітично.
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
– Завдання за підручником: вивчити § 10 (§11 – за бажанням); розв’язати вправу 10 (1-3) письмово
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
– Завдання за задачником: №№ 6.49, 6.54
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
– Додаткове завдання:
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________