УРОК 17. Квіткова композиція
Мета: учити розмічати й вирізувати з картону, паперу, тканини потрібні деталі композиції, економно використовуючи матеріали; розвивати фантазію, образне мислення, творчі здібності; виховувати естетичні смаки, культуру праці.
Обладнання: тканина, нитки, фетр, аркуш кольорового картону чи цупкого паперу, ножиці, клей, пензлик.
ХІД УРОКУ
I. Організація класу
– Діти, я вас прошу, заплющіть оченята. Розпочнімо наш урок з приємних думок і пошлімо наші найкращі побажання своїм рідним, близьким і друзям.
Скажіть подумки кожний: “Я бажаю вам світла і добра”. Якщо ви щиро цього бажаєте і справді не заподієте нікому зла: ні людині, ні тварині, ні рослині, – тоді ви з гордістю можете називатися ЛЮДИНА.
Розплющіть свої оченята. Я бачу, що вони засяяли добром, теплом і ласкою.
II. Актуалізація опорних знань
1. Гра “Вузлики”
– Діти, пограймося у гру “Вузлики”.
Б а к у б а л ь (кульбаба)
У з б (буз)
П а н л ь т ю (тюльпан)
Р о к а ш м а (ромашка)
Ч о к о н в д з і (дзвіночок)
А к а ф і л (фіалка)
Квіти – вічні й прекрасні супутники нашого життя. А чи знаєте ви, що вони насправді чарівні? Квіти розмовляють між собою, сміються, люблять, як і ми, уранці вмиваються, гріються на сонечку і навіть бачать різнокольорові сни.
Зараз ми з вами відгадаємо, які сни бачать наші квіти.
Я вам показуватиму квіти, а ви повинні відгадати цю квітку і колір її сну.
Кожній квітці уночі сняться кольорові сни.
(Кульбабці) сняться (золоті),
(тюльпану) – сни (червоні).
І дуже-дуже голубі – (дзвіночку) лісовому.
(Бузку) – (бузкові) сняться сни,
(волошці) – (волошкові),
(ромашці) – (білі) від роси,
(фіалці) – фіалкові.
А що квіти роблять після пробудження, ви дізнаєтеся, уставивши в таблицю букви, що позначають голосні звуки. (На дошці зображено таблицю із записаним віршем без голосних).
_вр_нц_ пр_к_д_ _ тьс_ А, а, і, о, л, а, ю, я,
Кв_т_ т_м_ _т_т і, и, а, і, у,
_ р_йд_жн_м_ згр_йк_м_ І, а, у, и, и, а, а, и,
Дл_ н_с нвкрг цв т ть я, а, а, у, і, у.
А вранці прокидаються
Квіти там
І тут і райдужними зграйками
Для нас навкруг цвітуть.
Цвітуть, радіють, сміються і навіть танцюють.
2. Слухання музики
Луна є “Вальс квітів” П. І. Чайковського.
– Правда, чарівна музика? У мене серце завмирає, коли я її слухаю. А у вас? (Серце завмирає, навіть хочеться танцювати).
Діти, це “Вальс квітів” П. І. Чайковського, який він написав до свого балету “Лускунчик”. Якщо в майбутньому вам трапиться нагода подивитися балет, моя вам порада, обов’язково побувайте на ньому.
3. Легенда про квіти
Краса квітів, їхній неповторний аромат завжди надихали людей на творчість. Підтвердженням цього є легенда. Послухайте-но.
Учень. Дуже давно на землі жив князь. І трапилося велике нещастя – украли в нього єдиного сина. Ростили синочка на чужині, гарно доглядали, як сина рідного кохали. І забув хлопець рідну мову, рідного батька, рідну батьківщину.
А старий князь посилав гінців у всі краї, аж поки не знайшов рідну кровинку. Але син не пам’ятав нічого.
І тоді князь прислав до нього його друзів. Та дарма – син нікого не пригадав.
Прислав згорьований батько дитячі іграшки, та син також нічого не пригадав.
Старі мудрі люди порадили князеві послати синові пучок квітів і трави з рідної землі. Понюхав хлопець букет – і згадав рідну землю, рідну мову, рідного батька…
III. Повідомлення теми та завдань уроку
– Сьогодні ми продовжимо мандрувати у світ прекрасного – у світ квітів. Запрошую вас до роботи.
IV. Виклад нового матеріалу
1. Робота з підручником (с. 36, 37)
2. Правила безпечної поведінки під час роботи з ножицями (робота в парах)
Фізкультхвилинка
V. Демонстрування та аналіз зразка
Пояснення послідовності виконання роботи
VI. Практична робота за посібником “А. В. Бровченко. Альбом з трудового навчання. 4 клас” (с. 31)
Учні виконують роботу за інструктивною карткою альбому самостійно. Учитель за потреби надає допомогу.
VII. Підсумок уроку
1. Виставка та оцінювання робіт учнів
2. Інтерактивний метод де Боно
А тепер попрацюймо з нашими чарівними шапочками.
Біла – колір чистоти.
– Що ми виготовляли на уроці?
Червона – колір життя, відчуттів.
– Що відчули після виготовлення квіткової композиції? (Задоволення від праці).
Жовта – колір сонця.
– Що гарного, на вашу думку, сталося? (Ми навчилися робити квіткові композиції).