Мета: вдосконалювати навички роботи з природними матеріалами; продовжити ознайомлення з орнаментом; розвивати творчі здібності, уяву, фантазію, дрібну моторику пальців рук, охайність; формувати естетичне почуття, смак; виховувати дбайливе ставлення до матеріалів; стимулювати творчий потенціал учнів.
Обладнання: склянка; пластилін; насіння соняшника; насіння гарбузові; сухий горох; бісер; паєтки; маленькі гудзики; зразки виробів; мультимедійна дошка.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Привітання
Доброго ранку, милі діти,
Прошу
Та активно працювати,
Аби свій час не марнувати.
2. Перевірка готовності до уроку
3. Упорядкування робочих місць
II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Повідомлення теми та мети уроку
Робота за підручником (с. 44)
– Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з пластиліном та природним матеріалом. Виготовлятимемо зі склянки, пластиліну та насіння чарівну вазу для квітів.
2. Розповідь учителя
Мультимедійна презентація
– Технікою мозаїки можна прикрасити будь-яку річ, яка має рівну поверхню. Матеріалом для мозаїки можуть слугувати:
Фізкультхвилинка
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Руки вгору, руки вниз
І легесенько пригнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз – присіли, другий – встали.
Всі за парти посідали.
3. Демонстрування та аналіз зразка
1) Інструктаж учителя.
Робота за підручником (с. 44)
1. На поверхню склянки нанесіть тонкий шар пластиліну одного або різного кольору.
2. На поверхні підготовленої склянки за бажанням стекою нанесіть зображення майбутнього візерунка.
3. Доберіть матеріали для мозаїки.
4. Почніть роботу з головних елементів, викладаючи їх більшими за розмірами матеріалами. Для закріплення елементів на основі притискайте їх пальцями.
5. Закінчіть оздоблення дрібними матеріалами.
6. Удома готову мозаїку за допомогою дорослих покрийте лаком.
2) Повторення правил безпеки під час роботи.
ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ
V. ПІДСУМОК УРОКУ
– Яка композиція вам сподобалася найбільше?
– Чи можна зробити цю композицію подарунком до свята?